اجتماعی

لایحه حمایت از محیط‌ بانان نهایی شد

وقتی سخن از محیط زیست به زبان می‌آید، نا خداگاه جنگل‌های انبوه و دلنواز شمال کشور و مناطق دل انگیز و خوش‌آب‌وهوای ایران در ذهن‌ تداعی می‌شود.

جای بسی تاسف است که هنگام شنیدن این واژه زیبا، کمتر کسی یاد مردان سبزی می‌افتد که همواره جان خود را در بین درختان و دشت‌های با ارزش برای پاسداری از آنان  گذاشته‌اند.

مدتی است که هفته محیط زیست آغاز  و به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، اما در این بین کمتر کسی به یاد دارد که سرسبزی دشت‌های ایران، جست و خیز و نفس کشیدن حیوانات دست نیافتی در مناطق محافظت شده، مدیدن  از خود گذشتگی، رشادت و فداکاری مردان سبزی است که بدون هیچ چشم داشتی و با کمترین امکانات مالی و رفاهی مشغول فعالیت هستند.

دور از انصاف است که هفته محیط زیست را بدون یادآوری شجاعت مردان سبز که همان محیط بانان هستند به اتمام برسانیم؛ مردانی از جنس و رنگ طبعیت که در سایه کم توجهی مردم و مسئولین، بی ریا مشغول انجام وظیفه هستند.

لایحه حمایت از محیط‌ بانان نهایی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از نهایی شدن لایحه حمایت از محیط‌بانان در روزگذشته خبرداد.

محسن جعفری نژاد بسطامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به ابلاغ و نهایی شدن لایحه حمایت از محیط بانان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: تصویب این لایحه، نقطه قوتی در فعالیت سازمان محیط زیست و به ویژه محیط بانان شده است؛ امیدواریم با با حمایت دستگاه قضایی دیگر مشکلات گذشته را شاهد نباشیم.

وی با بیان اینکه همچنان فرایند استفاده از سلاح برای محیط بانان در چهارچوب مشخص و شرایط ویژه‌ای امکان پذیر است، مطرح کرد: هیچ‌گاه محیط زیست و محیط بانان به دنبال استفاده از سلاح نبوده و نیستند؛ براساس قوانین موجود، محیط بان تنها در شرایط بسیار ویژه و به منظور دفاع از خود قابل استفاده خواهد بود.

جعفری نژاد بسطامی کمبود قابل توجه محیط بان را دغدغه اصلی محیط زیست خواند و افزود: متاسفانه این مساله نه تنها در استان، بلکه در تمام کشور نیز قابل توجه است؛ باتوجه به وسعت مناطق مورد نیاز حفاظت و ضرورت‌های موجود، سازمان محیط زیست نیازمند توجه مسئولین ارشد برای جذب محیط بان در این سازمان است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان در رابطه با وضعیت محیط بان سعید مومیوند نیز، گفت: این داستان همچنان در دست پیگیری بوده و همانند سایر جهات این دستگاه نیازمند نگاه ویژه، مساعدت و حمایت دستگاه قضا و خانواده متوفی هستند

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن