اجتماعی

کلاهبردار بیعانه دزد، دستگیر شد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از دستگیری یک کلاهبردار خبر داد و گفت: این متهم در سایت دیوار با نشر آگهی کذب، شهروندان را ترغیب به خرید و سپس پرداخت بیعانه می‌کرد‌.

سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از روش‌های مرسوم کلاهبرداران، انتشار تبلیغات فریبنده با قیمت‌‌های پایین و درخواست بیعانه در فضای مجازی است، چندی پیش فردی با در دست داشتن مرجوعه قضایی و مراجعه به پلیس فتا، ادعا کرد که فردی با استفاده از این روش، او را فریب داده است.

وی ادامه داد: شاکی پس از تشکیل پرونده، مدعی شد که پس از دیدن یک آگهی و قیمت مناسب آن، برای خرید ترغیب شده و پس از ارتباط با صاحب آگهی و درخواست او مبنی بر واریز بیعانه، ۶ میلیون تومان به حسابش واریز کرده است.

سرهنگ‌سرخوش نهاد با بیان اینکه مال‌باخته پس از واریز بیعانه، دیگر موفق به تماس با صاحب آگهی نشده و او از دسترس خارج شده بود افزود: پس از اظهارات شاکی، شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: متهم، پس از انجام اقدامات فنی و پلیسی، شناسایی و با کسب مجوز قضایی، دستگیر شد.

سرهنگ سرخوش‌نهاد با اشاره به اینکه متهم، انگیزه خود را از این کلاهبرداری کسب منفعت و سود اعلام کرد یادآور شد: پس از تحقیقات و بازجویی مشخص شد که متهم، تا کنون بیش از ۱۷ میلیون تومان از این روش، کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتای استان همدان در پایان با تاکید بر اینکه فضای مجازی، بستر مناسبی برای انجام معاملات نیست توصیه کرد: شهروندان در صورت معامله و خرید در فضای مجازی، از واریز بیعانه خودداری کرده و یا در صورت انجام این کار، رسیدی از صاحب آگهی دریافت کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن