فرهنگ و هنر

هفته فرهنگی ویژه ملایر برگزار می شود

امام جمعه ملایراز تعیین یک هفته خاص تحت عنوان ” هفته فرهنگی ملایر” خبر داد و گفت: در این هفته باید تلاش شود تا با برنامه های متنوع ضمن معرفی آداب، رسوم، آئین ها و فرهنگ غنی ملایر، پالایش فرهنگ های بیگانه و آسیب های اجتماعی نیز صورت بپذیرد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر برقراری ظهر پنج شنبه 22 خرداد ماه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر در سال جاری، با بیان اینکه ما در حوزه های مختلف فرهنگی با نفوذ دشمنان مواجه هستیم، تصریح کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی باید مرزبانان مرزهای فرهنگی باشند.

امام جمعه ملایر با تأکید بر اینکه آسیب شناسی و آسیب زدایی، اولویت کار شورای فرهنگ عمومی است، گفت: اعضای این شورا باید به مسائل فرهنگی که عموم مردم جامع با آن دست و پنجه نرم می کنند، ورود پیدا کنند.

با بیان اینکه امروز مردم بیشتر از مسائل فرهنگی جدید استقبال می کنند تا از فرهنگ قدیم، افزود: مردم به مسئولین جامعه نگاه می کنند و شباهت مردم به مسئولین بیشتر از آبا و اجدادشان است.

وی تأکید کرد: ما امروز در حوزه مسائل مختلف فرهنگی چون سبک زندگی، نحوه برگزاری مراسم عروسی و عزا و … نیازمند آسیب شناسی و آسیب زدایی هستیم، ادامه داد: ما در حوزه مصرف نیز به دلیل چشم و هم چشمی به ویروس منحوس اسراف و تبذیر مبتلا هستیم.

برقراری با بیان اینکه در زمینه مدیریت کشور از نظر فرهنگی باید تدابیری برای مقابله با مصرف گرایی اندیشیده شود، گفت: مسئولین باید در بحث هزینه ها در برگزاری جلسات صرفه جویی کنند تا به صورت فرهنگ عمومی درآمده و در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه ملایر با تأکید بر اینکه مدیران اجرائی ما باید در زمینه مصرف درست و پرهیز از اسراف الگو باشند، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل مبتلا به جامعه کنونی، سبک زندگی بر اساس مبارزه با کروناست.

وی با بیان اینکه زندگی را نمی شود تعطیل کرد بلکه باید آن را مدیریت کرد، گفت: باید تدابیر و چارچوبی اتحاذ شود تا هم مردم مراسم مختلف را برگزار کنند و هم روال عادی زندگی خود را داشته باشند و هم از شیوع کرونا جلوگیری شود، که این امر نیز وظیفه شورای فرهنگ عمومی است.

وضعیت فرزند آوری در ملایر نامطلوب است

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی یک شورای سیاست گذار است و نه یک شورای اجرائی، گفت: باید کمیته های تخصصی و راهبردی زیر مجموع این شورا در ملایر فعال شود تا کارها در حوزه اجرا پیش برود.

حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه افزود: باید برابر سیاست های کلی ابلاغی مقام معظوم رهبری، سیاست های کلی احصا شود و هر جلسه به موضوعی خاص تخصیص یابد.

وی با بیان اینکه ما مناسبت های ملی و مذهبی فراوانی در تقویم داریم، تصریح کرد: اعضای این شورا به این مناسبت ها توجه داشته و برنامه های متنوعی را متناسب با آنها اجرا کنند.

آزادیخواه وضعیت جمعیتی، زاد و ولد و فرزند آوری را در ملایر نامطلوب عنوان کرد و افزود: باید در راستای جلوگیری از پیر شدن جمعیت، طلاق، بزه های جتماعی و اعتیاد و … کارهای زیربنائی انجام شود چراکه این موضوعات، خانواده ها و جامعه را تهدید می کنند.

وی با بیان اینکه اولویت های شورای فرهنگ عمومی باید همان اولویت ها و سیاست های کلی رهبری معظم باشد، اظهارکرد: باید از مشارکت مردم در زمینه گره گشائی مشکلات موجود بهره ببریم.

هفته فرهنگی به نام ” شهید رسول حیدری”

فرماندار ملایر نیز با یان اینکه در بحث هفته فرهنگی ملایر سعی داریم به نام  ” شهید رسول حیدری”  باشد، گفت: ایشان نخستین شهید دیپلمات ایران بودند که در 19 خرداد ماه سال 72 در بوسنی و هرزگوین در غربت به شهادت رسیدند و مایه افتخار استان همدان هستند.

قدت الله ولدی در ادامه با بیان اینکه ما برای تداوم نظم جمهوری اسلامی به جمعیت جوان و فرزند آوری خانواده ها نیازمندیم، افزود: پیر شدن جمعیت کشور یک هشدار ملی است که باید تدابیر لازم در این راستا اندیشیده شود.

وی اظهارکرد: در سال 1400 سرشماری نفوس و مسکن انجام می شود و ما انتظار داریم در زمان سرشماری جمعیت ما در شهرها و روستاهای شهرستان حضور داشته باشند تا هم آمارگیری دقیق باشد و هم در زمینه تخصیص اعتبارات و برنامه ریزی کلان، حق مردم ملایر حفظ شود.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ترویج فرهنگ  ایثار و شهادت تأکید کرد و افزود: مقرر شده است هر مدیر اداره به 5 خانواده ایثارگر سرکشی کرده و با هماهنگی بنیاد شهید، مشکلات آنها را تا حصول نتیجه پیگیری کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن