اجتماعی

کمبود تجهیزات معضلی برای محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از خرید ۶ دستگاه دمنده هوا به جهت آتش سوزی‌های احتمالی خبر داد و گفت: همچنان امکانات کافی را برای مهار آتش سوزی در مواقع بحرانی نداریم.

محسن جعفری نژاد بسطامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به وقوع آتش سوزی‌ها در مناطق تحت حفاظت محیط زیست نقاط کشور بیان کرد: با همت ملی و استانی ، همدان برای نخستین بار مجهز به شش دستگاه دمنده هوا شده است.

وی با بیان اینکه امکانات موجود جوابگوی خطرات احتمالی پیش رو نیست، گفت: ظرفیت‌ها نیازمند تکمیل شدن هستند؛ در حال حاضر با سمن ها، بخشداران، مراکز شهرستان و هماهنگی‌هایی بسیج صورت گرفته تا در شرایط وقوع آتش سوزی بحرانی، از ظرفیت دستگاه‌های مذکور استفاده شود.

جعفری نژاد بسطامی از ثبت ۲ آتش سوزی در منطقه حافظت شده لشکردر از ابتدای سال تاکنون خبرداد و افزود: خوشبختانه این آتش سوزی‌ها بحرانی نبوده و توسط محیط‌بانان و با کمک امکانات موجود باموفقیت مهار شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: استان همدان نیازمند ۲ برابر فعلی دستگاه دمنده هوا است تا دراختیار جوامع محلی و دوستداران حقیقی محیط زیست به منطور مهار آتش سوزی قرار گیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن