اجتماعی

وظیفه دوچندان آتش‌نشانان درسایه‌ی بی توجهی میراث فرهنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان اینکه تپه تاریخی هگمتانه وسیع بوده و امکان از بین بردن پوشش‌های گیاهی آن وجود ندارد گفت: تمام نیروهای این منطقه تاریخی مجهز به تجهیزات اطفاء حریق است.

علی مالمیر در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، اظهار کرد: با توجه به رویش پوشش گیاهی در فصل گرم و وجود برخی از عوامل هر سال آتش‌سوزی‌های جزئی در این منطقه اتفاق می‌افتد که با تلاش نیروهای آتش‌نشان حریق اطفاء می‌شود.

وی ادامه داد: آتش هیچ تهدیدی برای آثار تاریخی این منطقه ندارد چرا که حداقل 3 تا 4 متر زیر خاک بوده و آتش نمی‌تواند به آنها سرایت کند.

مالمیر با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات لازم برای از بین بردن تمام پوشش گیاهی در این منطقه وجود ندارد عنوان کرد: هیچ یک از این آتش‌سوزی‌ها عامدانه نیست که شورای تأمین با ما برخورد جدی داشته باشد.

به گزارش این پایگاه خبری این در حالیست که سازمان آتش‌نشانی پیش از شروع فصل گرم، مکاتبات لازم را در راستای حذف پوشش گیاهی از اطراف این مراکز با نهادهای متولی انجام می‌دهد اما در حال حاضر کار و وطیفه مضاعف و دوچندان آتش‌نشانان در سایه‌ی بی توجهی و بی اعتنایی این نهادها قرار دارد.

طبق برگزاری جلسات متعدد در شورای تأمین در سال جاری قرار بر این شده است که با نهادهای بی توجه به این موضوع برخورد قانونی انجام شود چرا که تمام انرژی آتش‌نشانی در این فصل صرف خاموش کردن آتش در پوشش‌های گیاهی خشک شده می‌شود و این در حالیست که روزانه در این شهربزرگ هزاران حادثه رخ می‌دهد که شهروندان یاری آتش‌نشانان را می‌طلبند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن