سلامت و پزشکی

فوت 56 بیمار کرونایی در 1 ماهه گذشته

نزدیک به 5 ماه از ورود کرونا ویروس به کشور و به دنبال آن به استان همدان می‌گذرد؛ ویروسی همه گیر که همچنان علائم جدید آن به جهان معرفی و زوایای ناشناخته آن همچنان برای برترین پزشکان جهان ناشناخته باقی مانده است.

اکنون با بی توجهی اکثر شهروندان به این مسئله مهم جهانی، آمار مبتلایان و به‌دنبال آن متوفیان روزانه افزایش یافته و تیر خلاصی بر پیکر کادر درمان وارد شده است.

براساس مقایسه  آمار رسمی مبتلایان استان همدان از 12 خرداد تا امروز (10 تیر) ، 657 نفر به کرونا ویروس مبتلا و 56 همدانی نیز به همین دلیل جان خود را ازدست داده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان از ابتلای 1734 نفر به کووید-19 از ابتدای ورود کرونا ویروس به استان تاکنون خبرداد.

منوچهر کرمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به فوت 168 همدانی به دلیل ابتلا به کروناویروس، بیان کرد: این ویروس گاها بدون هیچ گونه علائم در فرد باعث انتقال بیماری به سایرین می‌شود، از این رو اجتناب از حضور در مراسم‌های عروسی و عزا، مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی به ویژه در فضای سر بسته، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک الزامی است.

وی تاکید کرد: خطر کرونا ویروس همچنان ادمه دار بوده و به مراحل پایانی خود نرسیده است.

این درحالیست که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان در مصاحبه با پایگاه خبری همدان‌آنلاین مورخ 12 خردادماه تعداد مبتلایان را 1077 و متوفیان ناشی از ابتلا به کووید-19 را 112 نفر اعلام کرده بود.

از این رو می‌توان گفت که از یک ماه گذشته تاکنون 657 نفر به کرونا ویروس مبتلا و 56 همدانی نیز به همین دلیل جان خود را ازدست داده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن