اقتصادی

بخشی از مشکلات اقتصادی امروز، نتیجه سوء مدیریت است

رئیس‌کل دادگستری استان همدان پدیده قاچاق را یکی از خطرات جدی ایجاد مانع برای رشد تولید داخلی دانست و افزود: باوجود قوانین مبهم در این زمینه، سازمان تعزیرات حکومتی وظایف مهمی در این زمینه دارد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، محمدرضا عدالتخواه ۱۲ تیرماه در آئین تکریم و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان با بیان اینکه قوانین در زمینه مبارزه با قاچاق، ابهاماتی دارد که باید برطرف شود تا تسهیل‌گری معنا یابد، عنوان کرد: از سال ۹۲ قوانین مهمی در این رابطه مصوب شد که با وجود اصلاح آنان در سال ۹۴، این ابهامات هم‌چنان وجود دارد.

وی با تاکید براینکه تنها راه رسیدن به ثبات اقتصادی، لنجام فرمایشات رهبری مبنی بر شعار سال(جهش تولید) است، اظهار کرد: باید در راستای تحقق «جهش تولید» در بخش های مختلف با جدیدیت برخورد شود تا مشکلات خرد نیز حل شود؛ بحث رویکرد پیشگیرانه در رابطه با تخلفات صنفی وجود دارد اما اگر تخلفات پیگیری نشود موجب ایجاد آشفته بازار کنونی خواهد شد.

عدالتخواه با بیان اینکه آمادگی لازم برای مبارزه با قاچاق با هر گونه رنگ و لعابش را در استان همدان داریم، تصریح کرد: بخشی از مشکلات اقتصادی بازار امروز مربوط به تحریم است و بخشی دیگر به سوء مدیریت برمی گردد اما اگر به دنبال ثبات کشور در حوزه اقتصادی هستیم باید تولیداتی فراتر از نیاز جامعه داشته باشیم تا با صادرات به سایر کشورها از این بحران اقتصادی عبور کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان همدان با اشاره به اینکه قاچاق در هر نوع برای فعال اقتصادی، مصرف کننده و چرخه مصرف مضر است، خاطرنشان کرد: باید با توجه و دقت از وقوع قاچاق جلوگیری شود؛ علاوه بر آن از اعمال نفوذها و رنگ و لعاب هایش جلوگیری به عمل آید و باید مردم هم به این موضوع توجه داشته باشند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن