اجتماعی

کرونا، جان ۱۶ بیماری دیالیزی را گرفت

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی، از فوت ۱۶ بیمار پیوندی بر اثر ابتلا به ویروس کووید_۱۹خبر داد.

ابوالفتح میرزایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اعلام این خبر بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۴۴ بیمار دیالیزی آلوده که ۲۸ نفر از آنها بهبود و متاسفانه ۱۶ نفر فوت کردند.

وی ادامه داد: ۶۹۹ بیمار دیالیزی در استان تحت پوشش انجمن قرار دارند که شاید یکی از حساس‌ترین گروه‌ها در ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شوند.

میرزایی با بیان اینکه هر بیمار کلیوی باید هر هفته در ۳ نوت دیالیز شوند خاطرنشان کرد: رفت و آمد این دسته از افراد در وضعیت کنونی می‌تواند خطرآفرین باشد و این در حالیست که آنها چاره‌ای جز دیالیز برای حفظ سلامتی خود ندارند.

وی با اشاره به خدمات‌دهی انجمن به بیماران تحت پوشش توضیح داد: پیش از شیوع ویروس کرونا، افراد تحت حمایت انجمن هر ماه برای دریافت مستمری ناچیز خود به انجمن مراجعه می‌کردند اما با توجه به خطر رفت و آمد این دسته از افراد، برای هر یک از آنها حساب بانکی افتتاح و مبالغ و به حساب آنها واریز می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در پایان مطرح کرد: تهیه پک‌های بهداشتی و ارائه آموزش‌های لازم در راستای رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی از دیگر اقدامات انجمن است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن