اجتماعیسلامت و پزشکی

خطر جدی رهاسازی ماسک در شهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان رها سازی ماسک و دستکش‌های مصرف شده در سطح شهر توسط مردم را بحث بسیار جدی برای محیط‌زیست دانست.

محسن جعفری نژاد بسطامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین ، بابیان اینکه احتمال انتقال کروناویروس از ماسک و دستکش‌های رهاشده در اطراف شهر به شهروندان وجود دارد، بیان کرد: این دغدغه در تمام شهرهای کشور وجود داشته و بحث بسیار جدی است؛ با این وجود شهرداری باید نسبت به جمع‌آوری این دسته از زباله‌ها در چهارچوب خاصی اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه براساس فیلم‌های منتشرشده عده‌ای سودجو مجددا از ماسک‌های دورافتاده استفاده کرده و به بازار ارجا می‌دهند، عنوان کرد: دراین شرایط همدلی و همراهی مردم برای جلوگیری از هر اتفاق ناگواری الزامی است؛ از این رو از مردم تقاصا می‌شود تا با مهار درست و اصولی ماسک و دستکش مصرف شده به کادر درمان کمک کنند.

جعفری نژاد بسطامی با بیان اینکه خوشبختانه محیط زیست استان مشکل خاصی را در رابطه با نحوه مدیریت پسماند بیمارستانی و مطب‌ها ندارد، بیان کرد: نظارت عالیه بر بیمارستان‌های پذیرننده مبتلایان به کرونا به خوبی انجام شده و مشکل جدی را در این حوزه شاهد نیستیم.

جعفری نژاد بسطامی با اشاره به مصوبات کارگروه پسماند و ستاد ملی مبارزه با کرونا در رابطه با مدیریت پسماندهای عفونی، مطرح کرد: بر اساس این مصوبات کلیه مراکز درمانی با اعمال دقیق ضوابط، موظف به بسته بندی پسماندهای عفونی به صورت سه لایه و حداقل دو لایه هستند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: این شرایط باعث شده تا اگر بیمارستانی در قبل مدیریت پسماندهای عفونی را به درستی انجام نمی‌داد، زین پس با رعایت بیشتر آن را انجام دهد.

جعفری نژاد بسطامی با تاکید براینکه خوشبختانه تاکنون هیچ تخلفی در این مورد از بیمارستان‌ها شاهد نبوده‌ایم، یادآور شد: بحث پسماندهای عفونی در شرایط کنونی همواره در زمره دغدغه‌های محیط زیست است اما خوشبختانه جزو کمترین مشکلات ما حساب می‌شود.

۲۶ تیر, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷ ب.ظ

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن