اجتماعی

میراث فرهنگی توان ندارد کار را به شهرداری بسپارد

رئیس مرکز تحقیقات و فناوری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه سپردن ساخت سایت موزه به میراث فرهنگی و اداره راه و شهرسازی تنها ۲ سال از وقت ما را به هدر داده است گفت: میراث فرهنگی و راه و شهرسازی اگر توانایی ساخت سایت موزه را ندارند کار را به شهرداری بسپارند.

دکتر ابراهیم مولوی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، اظهار کرد: این دو سازمان پس از گذشت دوسال حتی بودجه‌ای برای ساخت آن در نظر نگرفته‌اند، و از مدیریت ارشد استان تقاضا داریم که این کار را به شهرداری بسپارد.

وی ادامه داد: تکمیل یک پروژه‌ی ۲ یا ۳ میلیاردی برای شهرداری اقدامی آسان و بدون دردسر است و اگر کار تحویل شهرداری داده شود کمتر از ۶ ماه سایت موزه ساخته می‌شود.

دکتر مولوی با بیان اینکه در ابتدا قصد ساخت آب‌نما در مرکز میدان امام خمینی(ره) را داشتیم افزود: پس از حفاری و کشف آثار باستانی ساخت آب‌نما تبدیل به ساخت سایت موزه شد.

وی تصریح کرد: تکمیل یک پروژه ۲ یا ۳ میلیارد تومانی برای شهرداری کار غیرممکنی نیست و کمتر از ۶ ماه می‌توانیم این پروژه را تکمیل کنیم.

مولوی خاطرنشان کرد: با احتساب سال جاری می‌توان گفت که ساخت سایت موزه با مدیریت میراث فرهنگی و اداره راه و شهرسازی ۳ سال به طول انجامیده و هیچ پیشرفتی در تکمیل این پروژه ندیده‌ایم.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه دو سازمان متولی در ساخت سایت موزه باید برکنار شوند عنوان کرد: شورای شهر به تخصص، توان و دلسوزی شهردار اطمینان دارد و قطعا تکمیل این ساختمان توسط شهرداری بیشتر از ۶ ماه نخواهد بود.

مولوی در پایان با اشاره به اینکه شهروندان با مدیران شهری شورا و شهرداری بیش از میراث فرهنگی و راه و شهرسازی در ارتباط هستند توضیح داد: تا کنون کنایه، طعنه و شکایات بسیاری از سوی مردم مبنی بر نیمه کار ماندن این مجموعه شنیده‌ایم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن