اجتماعیعلمی و دانشگاهی

جزئیات بازگشایی مدارس در استان/ عدم اجبار در خرید لباس فرم

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان نحوه بازگشایی مدارس را تشریح کرد.

نعمت‌الله بحیرایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین، با اشاره به بازگشایی متفاوت مدارس در ایام شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: سال تحصیلی جدید، به طور رسمی از ۱۵ شهریورماه براساس شیوه‌نامه بازگشایی مناطق سفید، زرد و قرمز آغاز خواهد شد.

وی در رابطه با نحوه بازگشایی مدارس در مناطق سفید، گفت: مدارس در این مناطق همانند سال‌های گذشته دایر خواهد بود و تنها تفاوت آن تدریس مجازی ۶ ساعته در یکی از روزهای هفته به وسیله برنامه شاد است؛ لازم به ذکر است این تفاوت منوط بر تصویب در وزارت آموزش و پرورش است.

بحیرایی از بازگشایی ترکیبی مدارس در مناطق زرد کرونایی خبرداد و مطرح کرد: دراین مناطق مدارس به صورت نیمه حضوری و نیمه غیر حضوری خواهد بود؛ همچنین دانش‌آموزان محصل در مدارس پرجمعیت در شهرستان‌های زرد رنگ، به صورت زوج و فرد در محل حاضر خواهند شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به وجود چند شهرستان قرمز کرونایی در استان‌، اظهار کرد: دانش‌آموزان در این مناطق، به صورت مطلق در مدرسه حاصر نشده و تمام فعالیت و خدمات مربوطه را در بستر شاد دریافت خواهند کرد؛ لازم به ذکر است تدریس در برنامه شاد از ۴۵ به ۳۵ دقیقه کاهش می‌یابد.

بحیرایی خرید لباس فرم در سال تحصیلی جدید را الزامی نداست و افزود: به دلیل نحوه متفاوت فعالیت مدارس، توصیه و اجباری برای خرید لباس فرم نداریم.وی در رابطه با شهریه مدارس نیز گفت: برخی مدارس همانند غیردولتی، فرزانگان و شاهد به دلیل شرایط موجود مجبور به دریافت هزینه هستند؛ اما لازم به ذکر است اخذ هزینه اردوهای علمی و فوق برنامه در تمام مدارس ممنوع اعلام شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به عدم تهیه گوشی‌های هوشمند و دسترسی به اینترنت از سوی برخی از خانواده‌ها نیز خاطرنشان کرد: درحال برنامه ریزی مناسب و جمع‌آوری کمک‌های لازم برای این دسته از دانش‌آموزان هستیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن