سلامت و پزشکی

دریافت سهمیه رمدسیویر، به محض آغاز تولید داخلی

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از دریافت سهمیه داروی  رمدسیویر برای استان همدان به محض آغاز تولید آن در کشور خبرداد.

ایرج خدادادی در گفت وگو با پایگاه خبری همدان آنلاین ، با اشاره به  اعلام کارشناسان بسیاری از کشورهای دنیا مبنی بر اینکه داروی رمدسیویر شانس بالایی در درمان بیماری کرونا داشته است، مطرح کرد: بنابر اطلاعیه وزارت بهداشت و درمان، دانش فنی تولید این دارو  توسط محققین و متخصصین ایرانی بدست آمده و به زودی خط تولید آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه به محض تولید این دارو مهم توسط شرکت‌های دارویی داخلی، رمدسیویر با قیمت مناسبی به بازار وارد خواهد شد، گفت: براساس حجم تولید این دارو، دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان اقدام به اخذ سهمیه از مراجع ذی‌صلاح خواهد کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با اشاره به خرید و فروش داروهای گران قیمت و چند ده میلیونی کرونا، عنوان کرد:  تاکنون داروی گران قیمتی به نام درمان قطعی و یا اثربخشی زیاد بر نابودی کروناویروس شناخته نشده است؛ این دسته از داروهای گران قیمت، با ترکیب جندین داروی مختلف ساخته و با تغییر در برچسب  در بازار آزاد با فروخته شده و تاثیر چندانی در درمان مبتلایان ندارند.

خدادادی با تاکید براینکه مردم به سیستم و نحوه درمان وزارت بهداشت اعتماد داشته باشند، مطرح کرد: متاسفانه برخی از مردم تحت تاثیر تبلیغات دروغین فضای مجازی قرار گرفته و داروهای کاذبی را با قیمت‌های نجومی در بازار سیاه خریداری می‌کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن