اقتصادی

تسریع در تکمیل و بهره برداری از شهرک بنکداران

معاون امور اقتصادی استانداری با همراهی فرماندار همدان و تنی چند از مدیران استان ضمن بازدید از پروژه در حال احداث شهرک بوعلی 2 در نشستی با حضور مدیران ذیربط مسایل و مشکلات این طرح به منظور تکمیل و بهره برداری سریعتر از این مجموعه مورد بحث و برنامه ریزی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان همدان در این نشست گفت : شهرک صنعتی بوعلی 2 همدان با عنایت به موقعیت جغرافیایی در مجاورت شهر جورقان و طرح ساماندهی اصناف برای احداث شهرک صنفی و انتقال برخی از اصناف مد نظر قرار گرفت .
بادامی افزود : این طرح در سه فاز برای استقرار واحدهای صنفی بنکداران مواد غذایی، لوازم خانگی و سایر اصناف پیش بینی شده است که فاز نخست آن احداث 400 واحد صنفی ویژه بنکداران و انتقال این واحدها از بافت بازار همدان به این مجموعه است.
وی با اشاره به اینکه تا کنون یکصد واحد صنفی این شهرک بطور کامل آماده و حدود یکصد واحد دیگر در حال تکمیل است اضافه کرد : همه زیرساختنهای لازم برای این واحدها فراهم شده است و پس از نصب انشعابات و پیاده رو سازی تا دهه فجر آماده تحویل خواهد بود.
معاون امور اقتصادی استانداری همدان نیز با بیان اینکه شرکت شهرکهای صنعتی موظف است در زمانبندی مشخص واحدها را تکمیل و تحویل بهره برداران نماید تصریح کرد : با عنایت به اعلام آمادگی مدیران عامل شرکتهای خدمات رسان در این جلسه مقرر شد تا پایان آبانماه سالجاری انشعابات چهارگانه واحدهای این مجموعه واگذار گردد.
ظاهر پورمجاهد تاکید کرد: واحدهای صنفی در این شهرک باید در اختیار افراد واجد شرایط و فعالان این اصناف قرار گیرد و این واگذاری بنحوی باشد که از بحث واسطه گری و واگذاری چند واحد به یک فرد و سودآوری از خرید و فروش آن جلوگیری شود.
وی افزود : شرکت شهرکهای صنعتی در خصوص استقرار شعب بانکی و دیگر خدمات عمومی مورد نیاز این شهرک نیز در اسرع وقت اقدام نماید.
فرماندار شهرستان همدان نیز با عنایت به موقعیت این شهرک یادآورشد : دسترسی مطلوب این شهرک به راه اصلی و راه آهن از جمله مزیتهای این شهرک است که می تواند با تمرکز زدایی بعنوان بارانداز توزیع کالا در غرب کشور مطرح باشد.
حسین افشاری با اشاره به محدودیتها و مشکلات ترافیکی بویژه برای برخی از اصناف در محدوده بازار همدان افزود : شهرک بنکداری با امکان تردد خودروها بدون مشکلات ترافیکی پیش بینی شده و باید مرکزی فعال در توزیع کالا باشد و تبدیل به انبار کالا نشود.
وی با اشاره به مزیت دیگرمجاورت این شهرک با فرودگاه و شهر جورقان اظهار کرد : در راستای تامین امنیت این شهرک تدابیر لازم از طریق شورای تامین شهرستان اتخاذ خواهد شد.
مدیران عامل شرکتهای گاز،برق و آب و فاضلاب استان در این نشست از آمادگی زیرساختهای لازم به منظور ارایه انشعابات مورد نیاز این شهرک خبردادند و مقرر شد حسب قرارداد شرکت شهرکها و درخواست متقاضیان انشعابات حداکثر تا پایان آبانماه در واحدهای تکمیل شده تحویل گردد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن