فرهنگ و هنر

احیای پروژه‌های فرهنگی نیمه کاره استان

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از احیای پروژه های نیمه کاره مربوط به این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، احمدرضا احسانی سیر چهارشنبه 5 شهریور در جمع خبرنگاران ، در تشریح این خبر، بیان کرد: در بخش عمرانی، پروژه موزه هنرهای معاصر جنب سالن ابن سینا، 5 سال متوقف شده بود که امسال، با حمایت استاندار و تعدادی از نمایندگان با تامین اعتبار 5 میلیارد تومان و با 16 درصد پیشرفت فیزیکی پروژه، تحویل گرفته و احیا شد.

وی ادامه داد: با برآوردهای انجام شده و رایی زنی‌ها حدود 5 میلیارد دیگر جهت تکمیل پروژه و برای تجهیزات تخصصی سالن ها حدود 30 میلیارد تومان تامین اعتبار نیاز است، که مشروط بر به پایان رساندن این پروژتا پایان سال یا پایان دولت خواهد بود.

وی در رابطه با دیگر پروژه در حال احیا ادامه داد: پروزه دیگری به اسم تالار بزرگ شهر که در سال 88 همزمان در 5 استان تصویب می‌شود که خاک برداری و مطالعات آن انجام شده است؛ لازم به ذکر است، محل آن در پایین تپه مصلا بوده که با کمی تغییر در نقشه و شاید در محل آن، اجرا خواهد شد.

احسانی افزود: ازجمله این پروژه ها در سطح استان می‌توان به پروژه های، مجتمع فرهنگی هنری فیروزان نهاوند، تاسیس نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد در شهرستان درگزین، تاسیس مجتمع فرهنگی در فامنین، پروژه سینمای سر باز اسدآباد و غیره بوده است.

وی در رابطه با جشنواره های در پیش رو که جایگزین جشنواره های لغو شده خواهد بود نیز بیان کرد: در هفته آخر ماه صفر جشنواره آواها و نماها را برای اولین بار در کشور به شکل ملی، خواهیم داشت؛ شایان ذکر است، این جشنواره با رویکرد موسیقی عاشورایی در دهه آخر سفر اجرا خواهد شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در رابطه با سایر جشنواره ها نیز افزود: با حدود 500 اثر در جشنواره ملی هنرهای تجسمی که از 26 استان و شرکت تعدادی از کشورهای همسایه به صورت کاملا آنلاین برگزار شد؛ لازم به ذکر است اولین کنسرت آنلاین در اسفند ماه در استان برگزار شد، که می‌توان به عندان الگویی برای سایر شهرها نام برد.

۵ شهریور, ۱۳۹۹ ۰۲:۱۹ ب.ظ

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن