اجتماعی

اولیا مدارس نهایت مراقبت خود را صرف حفظ سلامت و آموزش دانش آموزان کنند

امروز همزمان با سراسر کشور، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس در دبیرستان ‏شاهد زینب کبری(س) شهرستان ملایر به صورت نمادین نواخته شد و دانش آموزان با رعایت ‏دستورالعمل های بهداشتی امر تحصیل خود را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، در این مراسم که با حضور امام جمعه، معاون استاندار و ‏فرماندار ویژه، مدیر آموزش و پرورش و مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولین شهرستانی ‏برگزار شد، با اجرای نمایش و نماهنگ، رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تاکید قرار گرفت.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به جایگاه علم و دانش و نقش موثر نظام آموزشی در تربیت ‏شهروندانی فرهنگ مدار و توسعه یافته، حفظ سلامت دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان را یک ‏ضرورت دانست.

قدرت الله ولدی افزود: ما اکنون در مقطع حساسی از کنترل و مقابله با بیماری کرونا به سر می ‏بریم و اقتضای این شرایط تا پایان همه گیری این بیماری، رعایت سفت و سخت دستورالعمل های ‏بهداشتی است.

وی با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس تحت تدابیر بهداشتی به منزله عادی شدن شرایط نیست، از ‏تمامی اولیا و فرهنگیان ارجمند شهرستان خواست نهایت مراقبت خود را صرف حفظ سلامت و ‏آموزش دانش آموزان کنند.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر نیز بازگشایی مدارس و آغاز سال ‏تحصیلی 400-99 را به جامعه فرهنگی شهرستان، دانش آموزان و اولیای آن ها تبریک گفت.

هادی سلگی با بیان اینکه ویروس کرونا ارجحیت علم بر ثروت را دوباره به همه دنیا گوشزد کرد، ‏افزود: امیدوارم دست در دست هم و با پیوند علم و ایمان ، مرزهای جدید علم و دانش و پژوهش را ‏درنوردیم و با همت شما فرهنگیان دلسوز، قله های رفیع بهروزی و پیروزی و کامیابی را فتح کنیم.

وی ادامه داد: طلیعه تعلیم و تعلم و آغاز بهار آموزش و تربیت که مقارن با ایام سوگواری سرور و ‏سالار شهیدان بوده و به یاد و خاطره حماسه سازان و طلایه داران دفاع مقدس نیز مزین شده است ‏تا فرصتی باشد برای معرفت افزایی دانش آموزان تا از واقعه کربلا و دفاع مقدس درس های ‏ارزشمندی از اخلاق و رشادت و ایثار و جوانمردی و آزادگی بگیرند.

سلگی اظهارکرد: امیدوارم در سال 400-99 با رشد علم و شکوفایی دانش و گره زدن این ها به ‏ریسمان ایمان و در سایه عنایات امام عصر(عج) وحمایات مقام معظم رهبری، پرچم موفقیت را بر ‏قله های رفیع دانش به اهتزاز درآوریم.

وی افزود: از آنجا که آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت یکی از ارکان اصلی پیشرفت و ‏پویایی جوامع به شمار می رود تحقق اهداف بلند آن منوط به مشارکت و همراهی فرهیختگان، ‏اندیشمندان و اولیای دانش آموزان است، بنابراین امیداست در سال تحصیلی جدید شاهد اوج گرفتن ‏این مشارکت باشیم.‏

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن