اجتماعی

تعطیلی موقت مدارس بی توجه به کرونا/ عدم ابتلای دانش‌آموزان همدانی به کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان  از تعطیلی موقت تعدادی از مدارس به دلیل ابتلا چند تن از کادر مدرسه و عدم اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی خبرداد.

منوچهرکرمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به تعطیلی موقت تعدادی از مدارس استان به دلیل عدم اجرای کامل پروتکل‌های بهداشتی و ابتلا چندتن از کادر مدرسه به کرونا، مطرح کرد: به محض دریافت چنین گزارشاتی، ستاد استانی با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، اقدام به تعطیلی موقت مدرسه و تدریس مجازی دانش‌آموزان کرد؛ لازم به ذکر است مدارس بی توجه به رعایت نکات بهداشتی پس از تعطیلی، به سرعت و با گذشت 2 روز، نسبت به تصحیح رفتار و انجام کامل دستورات اقدام و فعالیت حضوری را آغاز کردند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است درصورت وجود گزارش در رابطه با فعالیت غیر استاندارد مدارس از لحاظ حساسیت‌های بهداشتی، اسم مدارس در ستاد استانی مقابله با کرونا مطرح و برخورد جدی با آن صورت خواهد گرفت.

وی با تاکیدبراینکه والدین درصورت وجود یک فرد بیمار درخانواده، از مراجعه فرزندان به مدرسه خودداری کنند، تصریح کرد: باتوجه به حساسیت بسیار بالا، نظارت دقیق و بازرسی‌های مستمر دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مقابله با کرونا، می‌توان با قطعیت گفت که استان در بحث بازگشایی مدارس و خطر ابتلا به کرونا با کمترین چالش مواجه خواهد بود.

کرمی همچنین عدم گزارش ابتلای دانش‌آموزان همدانی به کووید-19 در مدارس خبرداد و افزود: قبل از بازگشایی مدارس، 2 نفراز دانش‌آموزان به کووید-19 مبتلا شده بودند که اقدامات لازم برای آن‌ها انجام شده بود؛ لازم به ذکر است درحال حاضر گزارشی دال بر ابتلا دانش‌آموزان به کرونا نداشته ایم .

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن