سلامت و پزشکی

احتمال افزایش کودکان مبتلا به کرونا در پاییز/ بستری 109 بیمار مشکوک طی 24 ساعت گذشته

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از احتمال افزایش کودکان مشکوک به کروناویروس همزمان با شیوع آنفولانزا خبرداد.

ابراهیم جلیلی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه 2 درصد بیماران مبتلا به کرونا را کودکان تشکیل داده اند، مطرح کرد: اکثر کودکان مبتلا به کووید-19، بیماری زمینه‌ای داشته‌اند؛ لازم به ذکر است این بیماری در کودکان با علائم خفیف تری بروز پیدامی‌کند.

وی از عدم مشکل و مناسب بودن تعداد تخت‌های بیمارستانی در صورت بروز پیک سوم کرونا خبرداد و افزود: درحال حاضر 489 بستری دربیمارستان‌های استان بستری هستند که از این بین تنها 30 نفر آنان بدحال بوده و مابقی شرایط نسبتا خوبی را دارند.

جلیلی با اشاره به بستری 109 بیمار مشکوک به کروناویروس در بیمارستان‌های استان طی 24 ساعت گذشته، بیان کرد: از این تعداد87 نفر در بخش عادی و مابقی در بخش مراقبت ویژه بستری شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان با تاکیدبراینکه روند افزایشی کرونا در استان به دلیل انجام سفرها از 2 الی 3 هفته گذشته بوده است، عنوان کرد: بدون شک بازگشایی مدارس به ویژه مدرسه‌های مستقر در حاشیه شهر، روند بیماری را افزایشی خواهند کرد؛ لازم به ذکر است تاثیر یک رویداد بر بیماری 2 تا 3 هفته آینده مشخص خواهد شد از این رو تاثیر بازگشایی مدارس بر آمار نیز اواخر هفته آتی معلوم خواهد شد

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن