اجتماعی

اهدای اعضای بدن هفت ایثارگر ملایری به بیماران زیادی زندگی دوباره بخشید

رئیس مجمع خیرین سلامت شهرستان ملایر از اهدای اعضای بدن هفت بیمار دچار مرگ مغزی در ‏ملایر طی سال جاری و بخشیدن زندگی دوباره به تعداد کثیری از بیماران منتظر در صف دریافت ‏عضو خبر داد و گفت: این رکورد در غرب کشور کم نظیر است.

دکتر عباس آذرهمایون در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین افزود: ماه گذشته اعضای بدن ‏یک خانم جوان ملایری که دچار مرگ مغزی ناشی از تصادف شده بود، به بیماران نیازمند ‏دریافت عضو، اهدا شد.

وی با بیان اینکه این بانوی ملایری، ششمین اهداکننده عضو سال جاری شهرستان ملایر و هشمین ‏ایثارگر سال ۹۹ در سطح استان همدان به شمار می رود، اظهارکرد: زنده یاد مرحومه ” آمنه ‏نظری” ۲۷ ساله اهل و ساکن روستای دهنوی آورزمان از توابع شهرستان ملایر بود که به علت ‏تصادف دچار مرگ مغزی شد.

آذرهمایون با اشاره به اینکه اعضای بدن این بانوی جوان با سخاوتمندی خانواده نظری به چهار ‏بیمار نیازمند، قلب، کبد و دو کلیه وی در بیمارستان سینای تهران اهدا شد و آنها را از مرگ حتمی ‏نجات داد، گفت: هفتمین ایثارگر ملایر در سال ۹۹، زنده یاد ” مرحوم مجید کوهی”، ۵۸ ساله، اهل ‏و ساکن این شهرستان است که به علت ‏ICH‏(سکته مغزی) دچار مرگ مغزی شده بود.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر ادامه داد: با سخاوتمندی خانواده کوهی به چند بیمار نیازمند به ‏عضو پیوندی، با اهدای کبد و نسوج، آنها از مرگ حتمی نجات یافتند.

آذرهمایون با بیان اینکه هر کس که نفسی را احیاء می کند، گویا همه مردم را زنده کرده است، ‏افزود: فرهنگ اهدای عضو بیماران مرگ مغزی در ملایر نهادینه شده است و در این زمینه در ‏غرب کشور رتبه برتر را داریم.

وی ضمن قدردانی از این عمل انسان دوستانه خانواده های نظری و کوهی، اظهارامیدورای کرد: ‏فرهنگ ‌نوع دوستی اهدای عضو در سطح کشور نهادینه شود تا بیماران زیادی به زندگی برگردند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن