اجتماعی

پلمب پنج واحد صنفی ملایر به دلیل ایجاد سد معبر

شهردار ملایر گفت: به منظور انتظام بخشی به وضعیت معابر و در راستای دفاع از حقوق عامه ‏‏شهروندان، شهرداری ملایر به دلیل ایجاد سد معبر، اقدام به پلمب پنج باب از مغازه های مستقر ‏در ‏هسته مرکزی کرده است.
حسین بابائی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، در این رابطه افزود: پس از چندین ‏مرحله ‏اخطار و تذکر شفاهی و کتبی به مالکین و طرح موضوع در کمیسیون بند 20 ماده 55 ‏قانون ‏شهرداری ها، به دلیل عدم تمکین مالکین و متصدیان مغازه های مذکور به دستور ‏مأمورین ‏شهرداری به ناچار پنج باب از واحدهای صنفی هسته مرکزی شهر مشمول تعطیلی ‏موقت شدند.
وی با بیان اینکه رفتار سایر واحدهای صنفی متخلف نیز تحت نظر بوده و متناسب با میزان تخلف ‏‏در دستور کار قرار خواهند گرفت، افزود: در صورت تکرار تخلف، شهرداری ملایر اقدامات ‏‏سخت گیرانه تری به مورد اجرا خواهد گذاشت.
بابائی اظهارکرد: بنا به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ملایر در خصوص دفاع از ‏‏حقوق عامه و برخورد قانونی با تضییع کنندگان حقوق طبیعی شهروندان، با کلیه اخلال گران ‏‏آسایش و رفاه عابرین، بدون تبعیض برخورد می شود.
شهردار ملایر تصریح کرد: کلیه کسبه باید با توجه به حقوق قانونی مردم از قراردادن اجناس و ‏‏اقلام مورد فروش در معابر عمومی اکیداً خودداری کرده و مسیر تردد شهروندان را آزاد کنند.

طراوتي دوباره با کاشت 26 هزار گلدان گل‌ فصلي در سطح شهر
وی در ادامه افزود: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز و به منظور ارتقای سطح کیفی و بهبود ‏سیمای ‏بصری فضای سبز شهری، عملیات کاشت بیش از 16 هزار گلدان گل داوودی و 10 ‏هزار گلدان کلم ‏زینتی در بلوارها، بوستان‌ها و میادین سطح شهر با هدف ایجاد روحیه نشاط در ‏شهروندان و ‏زیبایی چشم‌انداز شهری آغاز شد.
بابائی یکی از وظایف سازمان را زیباسازی و طراوت فضای شهری همزمان با فصل پاییز ‏‏برشمرد و افزود: با تغییر شرایط آب و هوایی در فصل پاییز جایگزینی و جمع‌آوری گل های ‏فصلی ‏تابستان در حال انجام است.
وی با بیان اینکه گل داوودی، شاخص گل‌های پاییزه بشمار مي‌رود، توضیح داد: اغلب گل‌های ‏‏کاشته شده از نوع داوودی است و کاشت این گونه با توجه به تنوع رنگ و عمر زیادی که دارد، ‏‏جلوه خاصی به معابر شهری می‌بخشد.‏
‏ بابائی ” گل کلم زینتی” و ” گل داوودی” را دو گونه متناسب گیاهی برای کاشت در این فصل ‏‏عنوان و اظهارکرد: کاشت انبوه این دو گونه زیبا، با توجه به برخورداری از مقاومت و ‏سازگاری ‏لازم با آب و هوای ملایر در فصل پاییز، در جای جای منطقه آغاز شده است.
وی گفت: ترکیب این دو گونه خوش رنگ و زیبا، علاوه بر تناسب با اقلیم آب و هوایی ملایر در ‏‏فصل پاییز، منظره های بدیعی را در فضای سبز شهر ایجاد می کند.
شهردار ملایر بر لزوم ‏‏زیباسازی چهره شهر تأکید کرد و گفت: عملیات گسترده باغبانی در بوستان‌ها و عرصه‌های سبز ‏‏معابر و میادین شهر در حال انجام است تا شاهد حداکثر استمرار طراوت، زیبایی و سرسبزی در ‏‏سطح شهر باشیم.

برگزاری یک دوره مسابقات شطرنج به همت شهرداری
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس ‏یک ‏دوره مسابقات شطرنج با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز باغ تاریخی سیفیه ‏‏شهرداری ملایر برگزار شد‎.
بابائی اظهارکرد: ملایر این مسابقات که به همت شهرداری ملایر و هیأت شطرنج ملایر برگزار ‏‏شد، یک روزه و در رده های سنی آزاد به صورت 7 دور به روش سویسی و با فرمت زمانی 10 ‏‏دقیقه و 3 ثانیه پاداش برای هر بازیکن انجام گرفت‎.‎
شهردار ملایر گفت: در این دوره از مسابقات که به صورت ریتد برگزار شد، تعداد 50 نفر از ‏‏بازیکنان استان های همدان، مرکزی، لرستان، کرمانشاه و قزوین در این مسابقه حضور داشتند ‏‏ودر پایان 4 نفر برتر به اضافه رده های سنی و نفر برتر بانوان و نفر اول پیشکسوتان شناخته ‏‏شدند و حکم قهرمانی و جوایز خود را دریافت کردند.
‎ ‎وی با بیان اینکه به زودی نتایج این دوره از مسابقات به فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) ‏ارسال ‏می شود، افزود: در انتهای این مسابقات، نفرات برتر شناخته شدند؛ آیدین نجفی تبار از ‏قزوین به ‏عنوان نفر اول،سعید گلزاری از همدان به عنوان نفر دوم ، محمد رضا عابدی از ‏قزوین به عنوان ‏نفر سوم و محمدرضا احمدیان از ملایر به عنوان نفر چهارم این دوره ازمسابقات معرفی شدند.
بابائی ادامه داد: حدیث نوری ازندریانی از ملایر به عنوان بهترین بازیکن بانوان، ایرج نوروزی ‏از ‏ملایر به عنوان بهترین بازیکن پیشکسوت، ابوالفضل زندی از ملایر به عنوان بهترین بازیکن ‏رده ‏سنی زیر 16 سال، سبحان رنجبر از ملایر به عنوان بهترین بازیکن رده سنی زیر 14 سال ‏و ‏محمد صدرا شجاعی از ملایر به عنوان بهترین بازیکن رده سنی زیر 10 سال انتخاب شدند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن