اجتماعی

از هر ۱۰ هزار همدانی، ۳۶ تن ناشنوا هستند

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان، گفت: از هر ۱۰ هزار نفر دراستان همدان، ۳۶ نفر از آنان ناشنوا هستند.

فریدالدین حجت‌الاسلامی در گفت‌وگو با پایگاه‌خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به وجود ۶ هزار و ۱۴۱ فرد ناشنوا در استان، مطرح کرد: به لحاظ تعداد افراد ناشنوا، همدان هفدهمین استان در کشور است.

وی خیرین و مراکز خیریه را بازوان قوی بهزیستی در رابطه با تامین هزینه‌های مربوط به ناشنوایان و عمل کاشت حلزون خواند و افزود: باتوجه به تشدید تحریم‌های پزشکی، افزایش چشمگیر قیمت دلار، وارداتی بودن اکثر اقلام موردنیاز همانند سمعک و محدودیت‌های حاصل از کروناویروس، خیرین کمک‌های شایانی را در بحث تامین هزینه عمل کاشت حلزون به بهزیستی کرده‌اند.

حجت‌الاسلامی با تاکید براینکه هیچ فرد ناشنوا پشت نوبت عمل کلشت حلزون نیستند، اظهار کرد: سالیانه میانگین ۱۵ تا ۲۵ نفر به علت کاشت حلزون و مراجعه و آموزش در مرکز نیوشا، از چرخه ناشنوایان خارج و به مدارس عادی می‌روند.

وی با اشاره به وجود تیمی دلسوز، تخصصی و حرفه‌ای کاشت حلزون به سرپرستی دکتر فراهانی در ٮیمارستان بعثت همدان، خاطرنشان کرد: مرکز کاشت حلزون استان به عنوان مرکزی حرفه‌ای و مورد قبول در غرب کشور، پوشش دهنده بیماران نیازمند استان‌های همجوار همانند ایلام، کرمانشاه و لرستان نیز است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان در رابطه با هزینه‌های عمل کاشت حلزون و آموزش پس از عمل در مرکز نیوشا نیز گفت: بهزیستی استان با پرداخت ماهیانه ۶۰ میلیون تومان به مرکز نیوشا به منظور تربیت شنیداری افراد و آسان سازی عمل کاشت حلزون برای خانواده ناشنوایان درغالب رایگان سازی این عمل، باعث شده تا هیچ فرد نیازمندی پشت نوبت این عمل مهم نباشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن