اقتصادی

خرید و فروش طلای کارکرده، ممنوع

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان همدان از ممنوعیت خرید و فروش طلای کارکرده خبر داد و گفت: در بازار طلای همدان نیز این ممنوعیت باید اعمال شود.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، درتوضیح این خبر مطرح کرد: در خرید و فروش طلای کارکرده ممکن است چند تخلف از جمله استاندارد نبودن طلا، قاچاقی بودن آن و همچنین عدم رعایت مسائل بهداشتی با خطر شیوع کرونا وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اتحادیه طلا و جواهر همدان نیز پیگیر اعمال این ممنوعیت در بازار طلا است که همین روند خسارات زیادی را به صنعت تولید طلا و تولیدکنندگان وارد کرده است.

غلامی با بیان اینکه این ممنوعیت از سال‌های گذشته اعلام شده بود عنوان کرد: در سال جاری به صورت جدی پیگیر ممنوعیت این خرید و فروش هستیم.

غلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بسیاری از طلاهای کارکرده در فضای مجازی به فروش می‌رسند اظهار کرد: این نوع از خرید و فروش، یکی از شگردهای کلاهبرداران در فضای مجازی محسوب می‌شود و معمولا طلاها در این فضا استاندارد نیستند.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه طلا و جواهر به هیچ وجه این نوع از خرید و فروش را پیشنهاد نمی‌کند چرا که اعتبار و استاندارد طلا مشخص نیست.

رئس اتحادیه طلا و جواهر استان همدان در پایان توصیه کرد: شهروندان برای خرید طلا به واحدهای صنفی معتبر مراجعه کنند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن