سلامت و پزشکی

نگران آینده‌ایم/کاهش استفاده از ماسک بین مردم

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان از کاهش سطح استفاده از ماسک در بین مردم خبرداد.

منوچهر کرمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سیناهمدان نگران آینده مردم و شرایط استان است، مطرح کرد: ‌درصورت عدم توجه مردم به پروتکل‌های بهداشتی و استمرار کاهش استفاده از ماسک، آمار مبتلایان همواره صعودی خواهد بود.

وی همچنین از ابتلای ۴ هزار و ۷۱۲ فرد همدانی به کووید-۱۹ خبرداد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵ مورد جدید بستری و ۳۷ فرد به صورت سرپایی با علامت خفیف و بعضا بدون علائم کرونا، تنها به‌دلیل مثبت بودن آزمایش pcr به بیمارستان مراجعه کرده‌اند.

کرمی افزود: لازم به ذکر است در ۲۴ ساعت گذشته، ۶ همدانی جان خود را به واسطه ابتلا به کرونا از دست داده اند.

وی در رابطه با امکان تمدید و یا تشدید محدودیت‌های جدید اعمال شده از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: بدون شک در صورت بروز شرایط وخیم تر، دانشگاه علوم پزشکی پیشنهاد تمدید و یا تشدید محدودیت‌ها را به ستاد مربوطه ارسال کرده و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا و رئیس مرکز بهداشت استان همدان بابیان اینکه به احتمال بسیار زیاد، تاپایان هفته جاری مشکلات و شرایط قرمز مربوط به کرونا به پایان خواهد رسید، تصریح کرد: از هفته آینده با سرد شدن هوا، مردم اقدام به بستن درب و پنجره کرده و به منظور جلوگیری از ابتلا به آنفولانزا و یا سرماخوردگی، بیش از فصل تابستان به نکات بهداشتی توحه خواهند کرد.

کرمی ادامه داد: امید است از هفته آینده وارد شرایط بهتری از این ویروس در استان شویم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن