سلامت و پزشکی

ظرفیت بیمارستان سینا، تکمیل شد

فرماندار همدان از تکمیل ظرفیت بیمارستان سینا همدان به‌دلیل تعدادبالای بیماران بستری خبرداد.

حسین افشاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به افزایش 2 برابری آمار مبتلایان به کووید-19 و تغیر وضعیت شهرستان همدان ازرنگ نارنجی یا هشدار به موقعیت قرمز در روز چهارشنبه، مطرح کرد: درحال حاضر تعداد موارد بستری شده در بیمارستان‌ها از افراد ترخیص شده پیشی گرفته و به دنبال آن باعث تکمیل ظرفیت بیمارستان سینا شده است.

وی با بیان اینکه با تکمیل ظرفیت بیمارستان سینا، بیماران جدید به مرکز درمانی بعثت و آتیه منتقل می‌شوند، عنوان کرد: درصورت ضرورت، بنا به دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از ظرفیت بیمارستان ارتش نیز استفاده خواهد شد؛ باتوجه به شرایط موجود، فعلا در پنل نخست برنامه ریزی‌ها بوده و به مراحل بعدی و اضطراری نرسیده‌ایم.

افشاری با تاکید براینکه براساس گزارشات مبتلایان جدید و اطرافیانشان، شرکت در دورهمی و مراسم عزا، مهم‌ترین عامل انتقال این ویروس در شهرستان بوده است، عنوان کرد: باتوجه به اعمال محدودیت‌ها باید دانست که امکان ورود و دخالت در زندگی خصوصی افراد به دلیل برپایی مراسمات خانوادگی غیرممکن است؛ از این رو شهروندان به منظور حفظ سلامتی خود و تقدیر از زحمات کادر درمان، همواره از ماسک استفاده کرده و از حضور در دورهمی‌های خانوادگی  اجتناب کنند.

 فرماندار همدان در رابطه با ممنوعیت ورود مسافر در همدان نیز تصریح کرد: ممنوعیت عبور و مرور باید براساس مجوز کشوری در ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شود؛ از این رو مقامات استانی اجازه اعمال چنین محدودیتی را ندارند.

با اشاره به محدودیت‌های اعمال شده، گفت: از امروز، بسیاری از اماکن مانند قهوه‌خانه‌، چای خانه، کافه‌ها، سوییت و خانه مسافرها، باشگاه و شهرهای بازی، گیم‌نت‌ها وهمچنین نماز جماعت تعطیل می‌شود؛ لازم به ذکر است کلاس‌ها در بسیاری از مراکز آموزشی نیز مانند حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های علمی آزاد، کلاس‌های کنکوری، هنرستان و موسسات غیرانتفاعی باید به صورت آنلاین و مجازی برگزار شود.

 وی تاکید کرد: با تشدید نظارت تیم‌های بازرسی از امروز برخی از اماکن مانند مهدهای کودک، پاساژ‌ها، کلینیک و مطب‌های پزشک‌ و هتل‌ها در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی پلمپ می‌شوند؛ شایان ذکر است همچنین در درب وردی آرامستان‌ها نیز ازامروز نظارت و کنترل تشدید شده و هیچ شهروندی حق ایجاد ازدحام در این مکان را ندارد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن