اجتماعی

جولان دادن ” کرونا ” مسئولین ملایر را وارد میدان عمل کرد

در پیک سوم کرونا شمار مبتلایان در ملایر افزایش چشمگیری داشته و وضعیت این شهرستان را ‏قرمز رنگ کرده است. پس از تأکیدات استاندار همدان در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا، ‏فرمانداری، اداره صمت، اتاق اصناف و اماکن ملایر به طور جدی پای کار آمدند تا با حضور ‏میدانی در سطح شهر و بازدید از اصناف مختلف وضعیت پیش آمده را مدیریت کنند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، دو روز است که گشت های ویژه مشترک و گشت های ” ‏ویژه طرح کرونایی” در ملایر با حضور مدیران اجرائی آغاز شده و خبرنگاران نیز پای ثابت این ‏بازرسی ها هستند، در این بازرسی ها ضمن شناسائی واحدهای متخلف تذکرات لازم داده شده و با ‏متخلفین برخورد می شود.

آماده‌‏‎ ‎باش ملایر برای مقابله با کرون
ا
معاون استاندار همدان و فرماندار ملایر گفت: این شهرستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و با ‏توجه به روند افزایشی تعداد مبتلایان و اعمال محدودیت‌های جدید در استان همدان تا پایان هفته ‏جاری، در حالت آماده ‌باش کامل است.

قدرت الله ولدی در حاشیه بازدید از سطح شهر و عملکرد اماکن تجاری ملایر با تأکید بر اینکه ‏مردم باید از حضور در تجمع‌ها، مراسم‌ها، مهمانی‌ها و اماکن به طور جد خودداری کنند تا با کمک ‏و همراهی آنها از وضعیت قرمز خارج شویم، افزود: دو دستگاه خودرو آژیرکش روزانه تا پایان ‏شب پیام‌های هشداری مقابله با کرونا را در سطح شهر به مردم منتقل می ‌کنند.

وی اظهارکرد: شهرداری‌ها مرتب ضدعفونی اماکن را به طور جدی در دستور کار دارند و با ‏همکاری اصناف روزانه ۵۰ هزار ماسک در سطح شهرستان تولید می‌شود.

ولدی تصریح کرد: ورودی‌های چهار روستای همجوار ملایر، کنترل و نظارت‌ها بر ناوگان حمل ‏و نقل درون و برون شهری ملایر به‌ویژه تاکسی‌ها، نظارت ویژه بر جایگاه‌های سوخت تشدید ‏شود، همچنین تا پایان هفته جاری، خاک‌سپاری متوفیان به صورت نوبت‌بندی انجام شود و بیشتر ‏از ۱۰ نفر نباید در این مراسم‌ها حضور پیدا کنند.

بازدید از میدان میوه و تره بار

در همین راستا معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ملایر گفت: با محوریت فرمانداری ‏ویژه، اداره اماکن عمومی، اداره صنعت ،معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان ملایر امروز ‏گشت مشترک بازرسی از میادین میوه و تره بار، بازدید کرد.

لیلا غفاری در حاشیه این بازدید افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا ‏جهت جلوگیری از شیوع و کنترل این بیماری تاکنون اقدامات متعددی برای مبارزه با شیوع ‏ویروس کرونا در میادین تحت نظارت با هماهنگی اتحادیه مربوطه انجام شده است.

وی اظهارکرد: برای کاهش شیوع این بیماری، پروتکل‌های بهداشتی در بین مغازه داران رعایت، ‏ماسک توزیع و ضد عفونی انجام شده، همچنین در ورودی میدان تره میوه و تره بار بنرهای ‏رعایت نکات بهداشتی نیز نصب شده است.

غفاری با تاکید بر این‌که مهم‌ترین راه برای کاهش شیوع بیماری کرونا در میادین، رعایت بهداشت ‏فردی است، گفت: ارائه خدمات مغازه داران و کارگران آن‌ها، حتی باربری‌ها، باید با دستکش و ‏ماسک انجام گیرد و در موقع خرید و فروش‌ها از کارت بانکی استفاده شود و حداقل فاصله یک و ‏نیم متری را رعایت کنند.

وی ادامه داد: با این‌که عملیات شست‌وشو و ضدعفونی در میادین تحت نظارت سازمان به طور ‏مستمر و روزانه انجام می‌شود، اما از تمامی شهروندان خواستاریم که قبل از مصرف نسبت به ‏ضدعفونی و گندزدایی اقلام اقدام کنند.

رحیمی رئیس اتحادیه میوه فروشان نیز در این بازدید با قدردانی از همکاری اتحادیه بارفروشان ‏در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در میادین میوه و تره بار، گفت: بهداشت فردی، ‏مهم‌ترین نکته‌ای است که غرفه داران و کارگران باید رعایت کنند.

وی با بیان اینکه جهت جلوگیری از انتقال بیماری، با هزینه اتحادیه میدان تره بار به طور مستمر ‏ضدعفونی می شود، افزود: اطلاع رسانی مداوم از طریق سامانه پیامک اتحادیه برای استفاده از ‏ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده به کلیه زیر مجومعه صنوف صورت می گیرد.

بازرسی از مراکز تعویض پلاک

در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ملایر در حاشیه بازدید خود از مراکز تعویض ‏پلاک، گفت: با توجه به شیوع کرونا در شهرستان، اقدامات پیشگیرانه دراولویت است.

حسین فارسی افزود: ارائه خدمات عمومی در چارچوب ستاد مبارزه با کرونا باید تداوم داشته باشد ‏و مسئولان دوایر خدمات رسان برآگاهی بخشی و رعایت پروتکل توسط مراجعین نظارت داشته ‏باشند.

وی با بیان اینکه کلیه پروتکل های بهداشتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در مراکز ‏تعویض پلاک باید رعایت شود، تاکید کرد: توصیه می کنیم که همشهریان عزیز مدیریت زمان ‏داشته باشند و همه در ساعات اولیه صبح مراجعه نکنند و طی ساعات کاری می توانند به راحتی و ‏بدون ازدحام جمعیت کار تعویض پلاک خود را انجام دهند.‏
نانوایی های ملایر زیر ذره بین بازرسان
معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار ملایر نیز در حاشیه گشت های مشترک بازرسی از نانوایی ‏های سطح شهر با اشاره به تشدید بازرسی های بهداشتی در خصوص مقابله با کرونا در سطح ‏تمامی اماکن عمومی و عرضه مواد غذایی، گفت: نانوایی ها یکی از مراکز حساس در این زمینه ‏هستند و باید با جدیت موارد بهداشتی را در مقابله با کرونا رعایت کنند.

لیلا غفاری افزود: نانوایی ها ملزم هستند حتما هنگام برداشتن خمیر و آماده سازی آن از دستکش ‏استفاده کنند و در طول کار نیز مرتب از ماسک استفاده کنند ودستکش داشته و دست های خود را ‏با محلول الکل ضد عفونی کنند.

وی تصریح کرد : هیچ نانوایی حق گرفتن پول نقد از مردم را ندارد و برای این کار باید شخص ‏جداگانه ای در نانوایی حضور داشته باشد، همچنین باید کارت خوان در نانوایی جهت استفاده از ‏کارت موجود باشد.

غفاری با تأکید بر اینکه توری که نان بر روی آن قرار داده می شود باید روزانه با مواد گندزدا و ‏مواد سفید کننده شستشو داده شود، گفت: نظارت در سطح دیگر نانوایی ها هم با شدت ادامه دارد.

پلمب 2 واحد نانوایی متخلف

طی گشت های مشترک بازرسی از نانوایی های سطح شهر 2 واحد نانوایی به دلیل رعایت نکردن ‏پروتکل های بهداشتی پلمب و به ۳ واحد دیگر تذکر و اخطار داده شد.

همچنین گشت مشترک فرمانداری ویژه و مرکز بهداشت ملایر از داروخانه ها، آزمایشگاه ها و ‏آرایشگاه های زنانه، در خصوص رعایت کردن پروتکل های بهداشتی و پیشگیری و مقابله با ‏کرونا ویروس صورت پذیرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر نیز با همراهی شماری از مسئولین ذیربط، از پایانه ‏مسافربری برون شهری ملایر بازدید و بر رعایت دستور العمل های بهداشتی نظارت کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن