اقتصادی

لزوم توسعه صادرات محصولات باغی و مبل منبت ملایر

نماینده ملایر و عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم، سفر اخیر اعضای کمیسیون ‏کشاورزی مجلس و چند تن از معاونان وزرای مربوطه به ملایر و بازدید از ظرفیت‌ها و ‏توانمندی‌های این شهرستان در بخش کشاورزی و سایر حوزه‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و دارای ‏رهاوردهای مثبتی دانست.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حجت الاسلام احد آزادی ‌خواه در نشست تخصصی بخش ‏کشاورزی شهرستان، بخش خصوصی را سرمایه کشور و شهرستان معرفی کرد و افزود: فراهم ‏کردن زیرساخت‌های کشاورزی امری ضروری است.

وی بر لزوم آماده کردن طرح‌های آبخیزداری، توسعه طرح فراز، تکمیل طرح آبرسانی از سد ‏کلان، ارایه طرح برای اجرایی شدن شهرک دامپروری کرتیل آباد، لایروبی قنوات، بهره‌گیری از ‏ظرفیت کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، تبلیغات محیطی برای بیمه کشاورزان و تشویق ‏کشاورزان برای بیمه محصولات و تلاش برای حل مشکل کارت شناسایی مرغداری‌ها تاکید کرد و ‏گفت: در تمامی حوزه‌ها آماده کمک و پیگیری برای حل مشکلات هستیم.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان با ضروری خواندن اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی ‏کشاورزی، سرمایه‌گذاری برای هر بخش در یک روستا را اولویتی مهم دانست و اظهارکرد: با ‏توجه به اینکه قول تامین منابع داده شده است، باید در این حوزه و برای یکپارچه سازی اراضی ‏موفق عمل کنیم.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه نباید در مسیر اجرای شهرک‌های گلخانه‌ای مانع ایجاد شود و متولیان ‏اجرای این دو طرح بزرگ در این زمینه مسئولند، به میزبانی ملایر از نماینده ویژه وزیر امور ‏خارجه اشاره و این سفر را زمینه‌ای برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی همچون انگور ‏و صنعت مبل و منبت با شناسایی و احصاء تنگناها و نیازمندی‌ها عنوان کرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن