اجتماعیاقتصادی

هشدار به خريداران کالا در فضاي مجازي

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير به خريداران کالا در فضاي مجازي هشدار داد و گفت: سايت‌هاي ‏واسط که بستري براي خريد و فروش کالاهاي نو و دست دوم و ارائه خدمات هستند و آگهي ‏نيازمندي‌هاي ميليون‌ها ايراني سراسر کشور را توسط نرم‌افزارها و وب‌سايت‌هاي مربوطه دريافت ‏و ارائه مي‌کنند.

سرهنگ محمد باقر سلگي در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: این سايت‌هاي واسط، ‏بهترين بستر براي سوء استفاده افراد سود جو و مجرمان سايبري بوده به نحوي که با قرار دادن ‏آگهي‌هاي جعلي تحت عناوين مختلف و جاذب به دنبال کلاهبرداري از کاربران در فضاي مجازي ‏هستند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران اينترنتي معمولا آگهي‌هايي را برای فروش کالا با قيمت‌هايي ارزان‌تر از ‏قيمت واقعي و وسوسه انگير ثبت مي‌کنند و اصرار دارند که خريد به صورت غير حضوري انجام ‏شود، بنابراین توجه به نکات ايمني براي خريد از سايت‌هاي اينترنتي به ويژه شيپور و ديوار و ‏اطمينان از صحت آگهي از مهم ‌ترين مواردي است که شهروندان بايد قبل از هر اقدامي به آن توجه ‏کنند.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به اين که معمولا افراد کلاهبردار برای فروش کالا يا خدمات ‏اصرار به دريافت بيعانه دارند، از پرداخت هرگونه وجهي تحت عنوان بيعانه، پيش پرداخت يا ‏هزينه نگهداشت محصول خودداري کنید.

سلگی خاطرنشان کرد: اخيرا افرادي با تماس تلفني کالايي را به بهانه شرکت در قرعه کشي به ‏بهايي بيشتر از قيمت واقعي به شهروندان عرضه مي کنند و حتي در مواقعي وجه کالا را دريافت، ‏اما کالاي مربوطه را ارسال نمي کنند، بنابراین لازم است شهروندان باید در قبال دريافت کالا از ‏فروشنده درخواست رسيد کرده و مانع هرگونه سوء استفاده تحت عناوين قرعه کشي شوند.

وی تصریح کرد: کاربران فضای مجازی هشدار‌هاي پليسي را جدي بگيرند و در صورت مواجه با ‏موارد مشکوک و يا نياز به اخذ مشاوره و راهنمايي با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوريت‌هاي ‏سايبري پليس فتا از طريق سايت رسمي پليس فتا به نشاني ‏www.cyberpolice.ir‏ از خدمات ‏آنلاين و بر خط اين پليس بهره‌مند شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن