اجتماعیسلامت و پزشکی

کرونا در کمین؛ استان در وضعیت حاد

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان، ‏تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان همدان به ۵۲۳۵ نفر رسیده است و از ابتدای امسال تاکنون ‏‏۷۰۷ نفر به علت بیماری کرونا جان در استان جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، رئیس مرکز بهداشت استان همدان با بیان اینکه بیماری ‏کرونا ۷۰۷ نفر را به کام مرگ کشاند، افزود: امروز ۵۸۲ نفر با علام تنفسی به مراکز درمانی ‏مراجعه کردند که ۱۸ نفر در آی سی یو بستری شدند، حال ۳۸ نفر از بیماران مبتلا به بیماری ‏کرونا وخیم است.

منوچهر کرمی با اشاره به اینکه تعداد بهبود یافتگان ۴۲۰۲ نفر رسیده است، گفت: در همدان ۲۱۱۶ ‏نفر، ملایر ۱۰۰۰، نهاوند ۵۴۱، کبودراهنگ ۳۴۰، بهار ۳۳۲، تویسرکان ۲۸۶، رزن ۲۶۴، ‏اسدآباد ۱۲۳، فامنین ۷۹ و خارج از استان همدان ۱۵۴ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند و همه ‏شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز به سر می برند.

روند افزایشی تعداد بیماران بدحال با وضعیت وخیم کرونا، می طلیبد تا مسئولین با جدیت و قاطعیت ‏بیشتری وارد عمل شوند و از سوی دیگر مردم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تنها در ‏صورت لزوم از منازل خود خارج شده و در اجتماعات حضور نداشته باشند.

وضعیت شهرستان ملایر نیز همچنان قرمز و هشدار دهنده است، با وجود این بسیاری از ‏شهروندان ملایری هنوز ” کرونا ” را جدی نگرفته اند، ماسک نمی زنند و فاصله گذاری اجتماعی ‏و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، همین امر سبب شده سلامت دیگران به خطر بیافتد.

در همین راستا به دستور فرماندار ملایر بازرسی های و گشت های مشترک مقابله با کرونا یک ‏هفته ای هست که در ملایر با حضور مسئولین ادارت مختلف آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

معرفی 6 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی

در پنجمین روز اجرای این طرح، با حضور بازرسان فرمانداری، اداره صمت و دامپزشکی ۱۴ ‏مورد بازرسی اصناف انجام شد که در نتیجه آن ۶ واحد متخلف با دریافت فرم تخلف برای اعمال ‏جریمه به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند. این بازرسی‌ها شامل واحدهای نانوایی، قصابی، ‏مرغ‌ فروشی، لوازم‌ التحریر، اغذیه فروشی و لبنیاتی بود.

بازرس اداره صنعت، معدن و تجارت در پایان این دوره بازرسی گفت: با انجام ۱۴ مورد بازرسی ‏برای ۶ واحد متخلف فرم تعزیرات تنظیم شده که اعمال جریمه می‌شوند.

زارعی در خصوص تخلفات ثبت شده برای واحدهای مذکور، افزود: ۴ مورد کد ۱۲ مبنی ‌بر عدم ‏رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای واحدهای نانوایی، قصابی و مرغ ‌فروشی و ۲ مورد نیز کد ‏‏۹ مبنی ‌بر عدم نصب قیمت و نرخ ‌نامه برای واحدهای قصابی و مرغ‌ فروشی اعمال شد.

سنجش عمکرد ادارات در بحث مقابله با کرونا

امروز همزمان با ششمین روز از اجرای طرح گشت های مشترک ” مقابله با کرونا” و بازدید از ‏ادارات و نهادهای مختلف در قالب ” ستاد صیانت از حقوق شهروندی” به منظور پیشگیری از ‏کرونا، با حضور مسئول واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات فرمانداری ملایر و خبرنگار پایگاه ‏خبری همدان آنلاین، از ادارات بنیاد شهید و کمیته امداد امام خمینی (ره) ملایر، بازدید به عمل آمد.

محمد یونسی بر نحوه عملکرد این ادارات در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و خدمات دهی ‏مناسب به مراجعه کنندگان نظارت کرد و تذکرات لازم را ارائه داد.

در حاشیه این بازدید مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران ملایر از ابتلای 23 نفر از اعضای خانواده ‏های ایثارگران شهرستان به کرونا و فوت یک جانباز 70 درصد و فوت یک جانباز 25 درصد بر ‏اثر ابتلا به این بیماری خبر داد.

محمد ابراهيم مرادي با بیان اینکه طی چند سری پک های بهداشتی رایگان حاوی اقلام بهداشتی و ‏مواد ضدعفونی کننده و ماسک بین خانواده های ایثارگران توزیع شده است، به نیازمندی های این ‏اداره در راستای پیشگیری و مقابله از این بیمار اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مدتی است است برای دریافت دستگاه تب سنج و دستگاه ضدعفونی کننده ‏اتوماتیک پدالی درخواست داده ایم اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است، تأکید کرد: با توجه به ‏حجم بالای مراجعه کنندگان تأمین این تجهیزات برای اداره ضروری است.

در این بازدید یونسی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این اداره و ضدعفونی کردن مدام ‏سطوح، کف و صندلی ها و تهویه هوا تأکید داشت.

در ادامه از عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) بازدید به عمل آمد، حجم بالای مراجعه کنندگان، ‏عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بخش معرفی ضامن و اهدای وام و نارضایتی تعدادی از ‏مددجویان کمیته امداد مشهود بود.

در این بازدید یونسی ضمن توضیح بر ضرورت اتحاذ تدابیر لازم در زمینه جلوگیری از تجمع ‏مراجعه کنندگان به این نهاد، خواستار رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی شد.

گفتنی است؛ در هر دو اداره نصب نایلون در اتاق های پرنسل و قراردادن صندلی ها با فاصله ‏حداقل 1.5 متر رعایت شده بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن