اجتماعی

توزیع ۲ هزار بسته معیشتی از محل نیات واقف بزرگ ملایر

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از توزیع ۲ هزار بسته معیشتی همزمان با دهه وقف در ملایر خبر داد و با اشاره به اینکه دهه وقف از ۲۴ مهرماه شروع شده و تا سوم آبان ‌ماه ادامه دارد، گفت: با توجه به شرایط شیوع کرونا نحوه برگزاری برنامه‌ها امسال تغییر پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، حمید رضا نوروزی صبح چهارشنبه، 30 مهر ماه، در حاشیه آئین توزیع بسته های معیشتی اوقاف، با بیان اینکه برنامه‌های دهه وقف امسال محدود شده است، افزود: برنامه‌ها امسال بیشتر به سمت تهیه بسته‌های معیشتی و کمک درمانی برای بیماران نیازمندان رفته است.

وی اظهارکرد: در همین راستا همزمان با دهه وقف ۲ هزار بسته معیشتی از محل عواید موقوفات سیف‌الدوله بین خانواده‌های جامعه هدف شامل خانواده‌های زیر پوشش نهادهای حمایتی، کارگران فضای سبز و تنظیف شهرداری، انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان و… توزیع می‌شود.

نوروزی ارزش هر کدام از این بسته‌ها را ۳۷۵ هزار تومان عنوان کرد و گفت: برای این تعداد بسته ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده که شامل اقلام اساسی چون برنج، گوشت مرغ، روغن، قند و شکر و حبوبات است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون طی ماه مبارک رمضان و ماه محرم، ۴ هزار و ۴۲۰ بسته معیشتی در بین خانواده‌های جامعه هدف و نیازمند توزیع شد، ادامه داد: با توزیع بسته‌های معیشتی دهه وقف، تعداد بسته‌ها به ۶ هزار و ۴۲۰ بسته می‌رسد و مبلغ هزینه شده برای این بسته بیش از ۲.۵ میلیارد تومان از عواید موقوفات سیف‌الدوله و در راستای نیت واقف بوده است.

ضرورت وقف های جدید و متناسب با نیاز روز جامعه

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه شاخص ملایر در بحث وقف اشاره و خاطرنشان کرد: بیش از 63 درصد از اراضی این شهرستان موقوفه بوده و بیشترین و بزرگترین موقوفات مربوط به شادروان مرحوم سیف‌الدوله است.

وی افزود: موقوفات این واقف خیراندیش در حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزشی، اطعام و روضه ‌خوانی بود و تاکنون عواید موقوفات آن در توسعه شهرستان نقش ویژه‌ای داشته است.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر به وجود بیش از ۱۷۰ موقوفه در سطح این شهرستان اشاره و اظهارکرد: در حال حاضر در برخی حوزه‌ها شهرستان از نظر موقوفات اشباع شده است.

نوروزی با تأکید بر ضرورت ورود واقفان به وقف های جدید و متناسب با نیاز روز جامعه، تصریح کرد: کمک به زوج‌های جوان، ترویج علم روز، درمان بیماران صعب‌العلاج٬ وقف فرهنگی، اشتغالزایی، کمک به مدارس و… از نیازهای امروز در حوزه موقوفات در ملایر به شمار می رود.

وی با اشاره به ارائه مشاوره به واقفان در هنگام وقف اموال، گفت: البته نیت واقف مهم است و ما نیز تنها در راستای عمل به نیت واقف و مجوزهای سازمان برای موقوفات عمل می‌کنیم.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن