اجتماعیاقتصادی

‏30 هزار متر از اراضی موقوفه ملایر خلع ید شد

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر با تأکید بر اینکه اساس کار ما عمل کردن دقیق به نیات واقفین ‏است، گفت: حوزه کاری اوقاف به چند بخش شامل اجارات، امور فرهنگی، حقوقی، ثبتی، عمرانی ‏و مالی تقسیم بندی می شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین ، پژمان جعفری عصر دوشنبه 5 آبان ماه در جمع خبرنگاران ‏به مناست دهه وقف، افزود: در بحث حقوقی از سال گذشته تاکنون 40 پرونده علیه متصرفین به ‏اموال و اراضی موقوفه ملایر داشتیم که در پی آن 20 هزار متر مربع از این راضی به ارزش 2 ‏میلیارد تومان برگردانده شد.

وی به خلع ید از یک رقبه به مساحت 10 هزار متر مربع به ارزش 30 میلیارد تومان اشاره کرد و ‏افزود: احکام قضائی این پرونده به نفع اداره اوقاف صادر شد.

جعفری با اشاره به اینکه در حوزه اجارات، از دهه وقف سال گذشته تاکنون با حجم بالای ‏مراجعات مواجه بوده ایم، اظهارکرد: 3515 مورد قرارداد اجاره موقوفات تنظیم و یا تجدید و نقل و ‏انتقالات انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحش ثبتی نیز از سال گذشته تا به امروز 176 هکتار سند مالکیت برای موقوفات ‏شهرستان أخذ شده که 445 متر از آن تجاری بوده است.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر به تشریح اقدامات انجام شده در حوزه عمرانی پرداخت و گفت: ‏پروژه تجاری میدان جهاد در قالب سرمایه گذاری به انجام رسید، همچنین در هفته دولت امسال 2 ‏پروژه تجاری تعریف کردیم که کارهای مقدماتی آنها انجام و پروانه ساختمانی گرفته شده و در ‏حال نقشه بردای هستیم.

جعفری خاطرنشان کرد: این پروژه ها شامل مجتمع تجاری مسکن مهر با 6 هزار متر زمین و 5 ‏هزار متر اعیانی با اعتبار 15 میلیارد تومان و دیگری پروژه مجتمع تجاری مبلمان ملایر، جنب ‏استخر سیفیه تا بلوار شهید بهشتی در زمینی به مساحت 6 هزار متر و 15 هزار متر عیانی با ‏اعتبار 30 میلیارد تومان است که تا یک ماه دیگر عملیات خاک برداری این دو پروژه بزرگ آغاز ‏می شود.

این مقام مسئول به دیوارنویسی، بازسازی، تعمیر و کف سازی، تجهیز و نصب لوازم بازی ‏کودکان در پارک بانوان با همکاری شهرداری و فرمانداری، محوطه سازی استخر سیفیه و ‏محوطه سازی فضای سبز قسمت پایینی مقبره سیف الدوله اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در خصوص عمران امامزادگان نیز کف سازی محوطه ورودی امام زاده طجر ‏سامن و ساخت نمای ورودی امام زاده عبد الله شهر ملایر در دست اقدام است، گفت: احکام 160 ‏نفر اعضای هیأت امنای بقاع متبرکه ملایر تمدید و یا صادر شده است.

توزیع 6620 بسته موادغذایی بین نیازمندان

جعفری در خصوص تشریح اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگی، افزود: از ابتدای شیوع بیماری ‏کرونا از محل نیات واقفین 6620 بسته موادغذایی به ارزش 2.5 میلیارد تومان تهیه و بین جامعه ‏هدف که عمدتاً خانواده های تحت پوشش و نیازمند بوده اند، توزیع شد.

این مقام مسئول از توزیع 2300 بسته لوازم التحریر مجموعاً به ارزش 700 میلیون تومان، توزیع ‏بیش از 30 هزار پُرس غذای گرم به ارزش 600 میلیون تومان و انجام کمک های موردی مجموعاً ‏به مبلغ 600 میلیون تومان به تعداد 1200 نفر بیمار نیازمند در بحث تهیه دارو و درمان طی این ‏مدت خبر داد.

وی با بیان اینکه در بحث مقابله و پیشگیری از کرونا از اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از 700 ‏میلیون تومان تجهیزات و اقلام بهداشتی، دستکش، ماسک و … در اختیار بیمارستان ها و مراکز ‏درمانی قرار داده ایم، گفت: با همکاری مجمع خیرین سلامت و موسسه خیریه آل یاسین، بیماران ‏صعب العلاج نیازمند شناسائی شدند.

رئیس اوقاف و امور خیریه ملایر خاطرنشان کرد: درهمین راستا بین 830 بیمار نیازمند سبد ‏غذایی توزیع شد و به هرکدام از آنها متناسب با نوع داروهای که مصرف می کنند مبلغی پرداخت ‏کردیم که این رقم در کل بیش از 350 میلیون تومان ازمحل نیات واقفین بود.

وجود 193 موقوفه در شهرستان ملایر

در ادامه معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به وجود 193 موقوفه در سطح این ‏شهرستان، گفت: در سال جدید یک مورد منزل مسکونی واقع در خیابان سعدی از سوی یک بانوی ‏واقف ملایری به ارزش 2 میلیارد تومان وقف شد.

حمید رضا نوروزی با اشاره به اینکه یک مورد وقف دیگر نیز مربوط به یک مغازه تجاری است ‏که مراحل نهایی ثبت شدن را طی می کند، افزود: در راستای به روز کردن نیات واقفین با تلاش ‏های صورت گرفته ما مجوز ولی فقیه را در ” نظریه مصرف” گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا 350 میلیون تومان از محل نیات واقفین در حوزه تعمیر و ‏تجهیز مدارس مناطق محروم در بخش های سامن، مرکزی و جوکار هزینه شد، گفت: در بحث ‏برگزاری مراسم محرم و صفر نیز به سمت ” شور و شعور حسینی ” پیش رفتیم.

نوروزی با تأکید بر اینکه برای نخستین بار در محل نیت واقف در دهه اول محرم مراسم عزاداری ‏با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فضای باز برگزار شد، گفت: با توجه به شیوع کرونا ‏امسال بسیاری از برنامه های به صورت مجازی اجرا شد.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه ملایر به راه اندازی2 کانال در فضای مجازی به نام های ‏تکیه ابوالفضل(ع) و امام زاده عبدالهر ملایر و اطلاع رسانی در این کانال ها اشاره و خاطرنشان ‏کرد: در نیمه شعبان و نیمه ماه مبارک رمضان نیز با همکاری سایر ادارت، کاروان شادی راه ‏اندازی شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن