اقتصادی

یک انبار احتکار کننده روغن در سامن پلمب شد

رئیس اداره صمت شهرستان ملایر گفت: در گشت بازرسی، نظارت و کنترل قیمت ها که از سوی این اداره صورت گرفت، یک واحد انبار روغن احتکار شده در شهر سامن کشف شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، کامران زنگنه در حاشیه این بازدید، افزود: در راستای تشدید بازرسی های اداره صمت، یک انبار در شهر سامن که در آن تعداد 130 کارتن انواع روغن مایع و 20 کارتن روغن نیمه جامد احتکار شده بود، کشف و ضبط و واحد صنفی متخلف به دستور مراجع قضایی پلمب شد.

وی افزود: با توجه به کمبود روغن خوراکی، اظهارکرد: در شرایط حساس کنونی، علی‌رغم فراوانی کالا در بازار و مغازه های موادغذایی و شرایط مناسب تولید در کشور مشاهده می شود برخی از اشخاص سودجو با احتکار کالا و عدم عرضه به موقع و عدم رعایت قیمت ها به هر طریقی موجب کمبود کالا و افزایش کاذب قیمت ها شده اند.

زنگنه ادامه داد: به منظور تامین آرامش و ثبات بازار و ایجاد بستر امن برای عموم مردم و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی، ضرورت دارد با استفاده از تمام توان و ظرفیت بازرسان اداره صمت با همکاری دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان‌های نظارتی، اتحادیه‌های صنفی، بسیج اصناف و دریافت گزارشات و شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴، تشدید بازرسی، نظارت و کنترل قیمت‌ها با اهتمام جدی در اولویت کاری قرار گیرد.

رئیس اداره صمت شهرستان ملایر با اشاره به اخطار از طریق پیامک به عمده فروشی ها و خواربار فروشی های شهرستان ملایر، تاکید کرد: چنانجه اجناسی که در سطح شهرستان از جمله روغن های خوراکی کمبود مشاهده شود، در انبار موجود داشته باشند و از عرضه آن خودداری کنند احتکار محسوب می شود.

وی گفت: در صورت مشاهده هرگونه تخلف سریعاً متخلفین شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی به سازمان تعزیرات حکومتی و سایر مراجع ذیربط معرفی می شوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن