سلامت و پزشکی

رکورد متوفیان کرونایی زده شد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از ثبت رکورد جدید موارد فوتی ناشی از کرونا در 24 ساعت گذشته خبرداد.

محمد طاهری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به حضور بیش از هزار بیمار بستری در بیمارستان‌های استان همدان به دلیل ابتلا به کووید-19، مطرح کرد: متاسفانه با گذشت بیش از 40 روز از آغاز موج سوم کرونا، آمار مبتلایان و متوفیان نه تنها نزولی نبوده بلکه همچنان درحال افزایش است؛ متاسفانه در 24 ساعت گذشته 17 نفر از هم‌استانی‌ها جان خود را از دست داده‌اند که این تعداد رکوردی جدید در استان است.

وی با بیان اینکه حال 55 بیمار کرونایی به صورت وخیم گزارش شده است، عنوان کرد: درحال حاضر 118 نفر از بیماران در بخش عادی بیمارستان‌ها بستری هستند.

طاهری با تاکید براینکه شانس ابتلای افراد سالم به این ویروس نیز افزایش یافته است، تصریح کرد: باتوجه به آغاز فصل پاییز و به دنبال آن شیوع بیماری‌ و حساسیت‌های فصلی، شروع بارندگی‌ها و به دنبال آن افت دمای هوا از روز گذشته، باید گفت که شانس ابتلا به این بیماری در افراد سالم و بدون داشتن بیماری زمینه‌ای نیز افزایش داشته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان توجه و استفاده از قانون (شفا) را راهی موثر در جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس دانست و گفت: شست و شوی مداوم دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک یا به اختصار (شفا) 3 عامل مهم در جلوگیری از انتشار بیشتر این ویروسدر سطح جامعه هستند.

طاهری ادامه داد: خواب کافی، دوری از استرس و اضطراب و استفاده از میوه و سبزیجات نیز از دیگر روش‌های مهم به منظور جلوگیری از این ویروس هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن