اجتماعیدسته‌بندی نشده

12میلیارد برای پروژه های تویسرکان

معاون وزیر راه وشهرسازی کشور دربازدید یکروزه خوداز راه آهن بابا کمال گفت :خوشبختانه با پیگیری های نماینده تویسرکان در خانه ملت اعتبارات قابل توجهی به مبلغ ۱۲ میلیار برای پروژه های ایستگاه و چهارخطه کردن محور تویسرکان به کنگاور تخصیص یافته که این امر باعث شتاب بخشی در اتمام این پروژه ها خواهدشدهمچنین امید آن داریم دردهه فجر ازپروژه ایستگاه باباکمال تویسرکان بهره برداری شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین خیرالله خادمی دلیل اصلی تاخیر ایستگاه باباکمال وچهاربانده کردن جاده تویسرکان به کنگاور را کمبود منابع مالی و دیر ابلاغ شدن اعتبارات اعلام کرد وافزود:در مجموع طول چهارخطه کردن این محور ۳۳ کیلومتر است که تاکنون ۱۵ کیلومتر آن اجرا شده و زیربار ترافیک رفته است و در حال حاضر نیز ۵ کیلومتر آن نیز آماده شده و امیدواریم علائم ایمنی را نیز ۱۰ تا ۱۵ روز آینده نصب و به بهره برداری برسد.

خادمی تصریح کرد : عملیات اجرایی ۵ کیلومتر دیگر نیز در حال انجام است وتلاش داریم تا تابستان سال آینده به پایان برسد همچنین مجوز مناقصه ۸ کیلومتر باقیمانده را نیز در استان همدان امروز گرفته ایم تا قبل از سال عملیات اجرایی ساخت آن آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد .

خادمی بابیان اینکه از مهمترین پروژه های ریلی برون مرزی که به زودی در ماه آینده افتتاح خواهد شد مسیر ریلی بافق به هرات، افغانستان است که بسیار مؤثر در ترانزیت ما به بنادر جنوبی و همچنین خارج کردن افغانستان از بن بست است افزود: متوسط ریل سازی ما ۱۷۰ کیلومتر در سال بوده که اجرای این ۱۶۰۰ کیلومتر در دو سال طبق برنامه دولت به بهره برداری می رسد تحول خوبی درتوسعه ریل سازی کشور است.

معاون وزیر راه وشهرسازی بابیان اینکه 2400 کیلومتر آزادراه در کشور در حال استفاده و 1200 آزادراه در دست ساخت داریم افزود: در قالب پروژه‌های جهش تولید ۶۶۰ کیلومتر از آزادراه‌های در حال احداث با پیشرفت بالا را اولویت اول قرار دادیم.

وی با تاکید بر اینکه امید آن داریم ۶۶۰ کیلومتر آزادراه را تا پایان سال ۱۴۰۰ تحویل دهیم خاطرنشان کرد:با توجه به راندمان ساخت آزادراه‌سازی کشور که حدود ۹۳ کیلومتر در سال بوده، ۶۶۰ کیلومتر آزادراه دراولویت بوده است که در طول دوسال آینده به پایان میرسدکه با این پروژه نزدیک به ۲۵ درصد طول آزاد راه‌های کشور افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش قابل توجه این میزان آزادراه در ایمنی تردد جاده‌ای و افزایش ظرفیت تردد در محورها و تکمیل شبکه آزادراه کشور ادامه داد: از حدود ۷ هزار و ۷۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال ساخت در کشور، طبق اولویت‌بندی انجام یک‌هزار و ۸۶۰ کیلومتر در برنامه دوساله داریم امیدواریم که حدود ۸۰۰ کیلومتر از این محورها را امسال و مابقی را سال آتی تحویل بدهیم.

نماینده مردم تویسرکان درادامه ازانجام کند این دوپروژه ابراز نارضایتی کرد وتاکید کرد :جاده تویسرکان به کنگاور یک مسیر پرخطر و ناایمن است که تاکنون شاهد چندین تصادف منجر به فوت در این جاده به ویژه حادثه تلخ و فوت چند نفر از شهروندان در چند وقت اخیر در این جاده بوده ایم و این امر باعث ناراحتی و نگرانی ما و رانندگان شده که از این مسیر عبور ومرور دارند.

محمدمهدی مفتح تصریح کرد:گویا برخی ازمسوولان دلیل اصلی تاخیر را نبود اعتبار می‌دانند اما اینگونه دلایل دربرابر جان مردم اصلا قابل قبول نخواهد بود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن