سلامت و پزشکی

ابتلای 1200 تن از کادر درمان استان به کووید-19

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان از اضافه شدن ظرفیت تخت‌های ICU و  ابتلای هزار و 200 تن از کادر درمان استان خبرداد.

ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به تکمیل تخت‌های ICU بیمارستان‌های استان به‌دلیل افزایش بیماران بدحال کرونایی، مطرح کرد: از مدتی قبل درخواست ارسال و افزایش ظرفیت‌های تخت ICU از سوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سیناهمدان به وزارت بهداشت و درمان ارسال شد که در روزهای اخیر 20 تخت به ظرفیت بیمارستان‌های استان اضافه شد.

وی با اشاره به حضور نیروهای جهادی به بیمارستان‌های استان با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، تصریح کرد: این افراد به عنوان نیروهای پشتیبانی به عنوان همراه بیمار در کنار فعالیت‌های فرهنگی به کادر درمان کمک خواهند کرد؛ لازم به ذکر است ورود این نیروهای جهادی به معنای کمبود کادر درمان نبوده و تنها به هدف فعالیت فرهنگی و کمک به این قشر فداکار وارد بیمارستان خواهند شد.

وی در رابطه با تاثیر محدودیت‌ها در کنترل شیوع کروناویروس، مطرح کرد: تاثیر محدودیت‌ها بر کنترل بیماری نیازمند حداقل 2 هفته زمان است اما شایان ذکر است آمار مبتلایان در چند روز گذشته نسبت به قبل کاهش داشته است.

جلیلی ادامه داد: از ابتدای ورود کووید-19 به استان، تاکنون 1200 تن از کادر درمان به این بیماری مبتلا شده‌اند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن