اجتماعی

انقلابی در حوزه روکش آسفالت محورهای ملایر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر عملکرد این اداره را در حوزه روکش آسفالت در سال جاری برشمرد و با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون 3 میلیارد و 248 میلیون تومان اعتبار در این راستا هزینه شده است، گفت: 10 پروژه کلیدی در این زمینه اجرا شد.

سید اسماعیل صفوی ‌زاده در گفت‌ و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: لکه گیری و روکش محور ملایر – اراک، لکه گیری و روکش محور بروجرود– نهاوند و راه های روستائی، احداث رمپ مجتمع رفاهی گرین(آورزمان)، احداث رمپ مجتمع رفاهی رومیه( اسلام شهر آق گل)، اصلاح نقاط حادثه خیز شامل پیچ سالوک، گردنه زاغه، پیچ سردخانه، پیچ مهر آباد و پیچ کرکان، لکه گیری و روکش آسفالت محور همدان- ملایر – اراک، لکه گیری و آسفلات رگلاژی به صورت امانی توسط نیروهای راهداری و روکش آسفالت باند کند رو حاجی آباد، اهم اقدامات انجام شده در این بخش است.

وی در زمینه تشریح اقدامات انجام شده در بخش مرمت ابنیه فنی نیز با اشاره به اینکه در سال جاری در مجموع یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان هزینه شده است، گفت: ۲۹۹ میلیون تومان صرف مرمت ابنیه خسارت دیده از سیل، ۱۴۰ میلیون تومان صرف مرمت پل زنگنه پایین و ۱۶۸ میلیون تومان صرف تعمیرات اساسی پل گردنه عشاق شده است.

صفوی زاده به نصب هندریل پل حسین آباد شاملو با صرف ۷۰ میلیون تومان و اجرای عملیات مرمت، تنقیه و تنظیم بستر ابنیه فنی راه های حوزه شهرستان ملایر با اعتبار ۲۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۸۲۱ میلیون تومان صرف اجرای عملیات تنقیه، احداث رادیه و برید، تعمیر آبروها و پل های کوچک، آب بندی سطح و تعمیر آبچکان در سطح محورهای استان همدان شده است.

این مقام مسئول در ادامه درباره عملکرد این اداره در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال جاری اظهار کرد: اصلاح پیچ پیرمیشان شامل ترانشه برداری تعریض، بهسازی، آسفالت و خط کشی، اصلاح پیچ دم سیاه شامل جمع آوری گاردریل، زیرسازی، بهسازی و آسفالت و اصلاح دور برگردان اراک شامل ترانشه برداری تعریض، بهسازی و آسفالت با موفقیت انجام شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ملایر به ایمن سازی پیچ الفاوت شامل خاکریزی و نصب گاردریل و اجرای آسفالت حفاظتی شامل چیپسیل اشاره و خاطرنشان کرد: پیچ زمان آباد با اجرای عملیات های خاک ریزی، خاک برداری و تعریض پل، ایمن سازی شد.

صفوی زاده از لکه گیری و آسفالت رگلاژی به میزان ۲۰۰۰ تن، شانه سازی محورهای اصلی و تعدیل شیب شیروانی خبر داد و گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تمامی گاردریل ها، تابلوها، علائم و خط کشی و پاک سازی محورهای شهرستان ساماندهی شد همچنین ایمن سازی پل ها، ابنیه فنی و اجرای بیس و رفع نقاط آب شستگی صورت پذیرفت.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ملایر در ادامه از استقرار پتج واحد راهدارخانه در سطح شهرستان در طرح زمستانی خبر داد و به آمادگی کامل راهدارخانه ها اشاره و اظهار کرد: راهدارخانه ها در مرکز اداره، یونس، آورزمان، زاغه و محور زنگنه مستقر شدند که در صورت نیاز عملیات راهداری را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه ۴۳ دستگاه سبک و سنگین در این راهدارخانه ها مستقر شده است، تصریح کرد: ۴۰۰۰ تن ماسه و ۲۰۰۰ تن نمک و نیز گشت مکانیک سیار در طول محورها برای طرح زمستانی شهرستان اختصاص یافته است.

صفوی زاده ادامه داد: در طول محورها برای استفاده مسافران در صورت ضرورت ماسه و نمک دپو شده و ۸۳ نفر نیروی راهداری مستقر در راهدارخانه ها آمادگی کامل را در طول اجرای طرح زمستانه به صورت شبانه روزی خواهند داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن