اجتماعیاقتصادی

کشف مواد شوينده و روغن خوراکي احتکار شده در ملاير

فرمانده انتظامي شهرستان ملاير از کشف مقادیر قابل توجهی اقلام احتکار شده در ملاير خبر داد و گفت: در راستاي شناسائي و برخورد با افراد فرصت طلبي که در شرايط فشار اقتصادي به مردم اقدام به احتکار ارزاق عمومي و مايحتاج ضروري مردم مي کنند، مامورين مبارزه با جرائم اقتصادي با انجام کار اطلاعاتي دقيق از احتکار مواد مورد نياز مردم در چند نقطه مطلع شدند.

سرهنگ محمد باقر سلگي در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: طي هماهنگي لازم با دستگاه قضائي با همکاري اداره صمت، تعزيرات حکومتي از اين مکان ها بازرسي کردند و طي بازرسي صورت گرفته در چهار ماموريت مجزا از اين مکان ها، مقادير قابل توجهي مايحتاج عمومي شامل مواد شوينده و روغن خوراکي به ارزش 12 ميليارد و 610 ميليون ريال کشف و با تشکيل پرونده تعداد 5 نفر متهم به مراجع قضائي معرفي شدند.

وی با تقدير از شهروندان و بازاريان به جهت همکاري مجدانه با پليس در اين شرايط خاص و هشدار به افراد فرصت طلبي که اقدام به احتکار هر نوع مايحتاج عمومي کنند، بيان کرد: کليه انبارها باید مجوز قانوني براي فعاليت داشته باشند و در سامانه اداره صمت ثبت شده و داراي کد رهگيري باشند.

فرمانده انتظامي ملایر با تأکید بر اینکه نگهداري هرگونه ارزاق و مايحتاج عمومي بدون کسب مجوز قانوني و تدابير تعيين شده، ممنوع است و با متخلفين برابر قانون رفتار می شود، گفت: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به احتکار مايحتاج عمومي را بلافاصله به مرکز فوريت هاي 110 اطلاع رساني کنند.

سلگی در ادامه از دستگيري 6 سارق و کشف 24 فقره سرقت در ملاير خبر داد و اظهارکرد: به دنبال وقوع سرقت هاي متعدد در سطح شهرستان، اين موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماورين کلانتري هاي 11و 12 اين فرماندهي قرار گرفت و با انجام تحقيقات دقيق و گسترده و پيدا کردن سرنخ هاي دقيق سرانجام مخفيگاه هاي متهمين شناسائي و طي هماهنگي با دستگاه قضائي اين توفيقات حاصل شد.

وی با اشاره به جزئيات اين طرح بیان کرد: در همين ارتباط مامورين کلانتري 11 تعداد دو نفر سارق قطعات داخل خودرو را با اعتراف به 8 فقره سرقت ، مامورين کلانتري 12 سارق منزل را با اعتراف به دو فقره سرقت ، سارق يک دستگاه دوچرخه را با اعتراف به 5 فقره سرقت و کشف 220 ميليون ريال اموال مسروقه دستگير کردند.

سلگي افزود: در همين ارتباط مامورين کلانتري 12 سارق قطعات داخل خودرو و منزل را به همراه 12 گرم و 50 سانت هروئين ، 55 سانت شيشه ، 2 گرم گل ، 13 جام شيشه اي پايپ و يک دستگاه ترازوي توزين مواد مخدر، تعداد 2 تيغه قمه يک دستگاه موتورسيکلت داراي پلاک مخدوش و اموال مسروقه ديگري نظير ضبط خودرو ، 25 عدد پلمپ مربوط به ادراه آب و فاضلاب با شماره سريال دار، يک دستگاه لپ تاپ و يک دستگاه دوربين و کمربند کوه نوردي جمعاً به ارزش 200 ميليون ريال، دستگیر کردند.

فرمانده انتظامي ملایر افزود: مامورين اين يگان سارقين سيم برق و موتورسيکلت را که اقدام به سرقت تعداد 5 عدد باطري و 15 متر سيم برق به ارزش 50 ميليون ريال کرده بودند، را دستگیر کرده و هر 6 متهم با تشکيل پرونده تحويل مراجع قضائی شدند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن