اجتماعی

آمادگی کامل ملایر برای اجرای طرح “جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی”

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در خصوص اعمال محدودیت های جدید از اول آذرماه در سطح ‏این شهرستان، گفت: تا زمانی‌ که از شرایط قرمز خارج نشویم و به سمت وضعیت زرد و سفید حرکت ‏نکنیم، این محدودیت‌ها ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری همدن آنلاین، قدرت الله ولدی در آئین تقدیر ‏از همراهی اتاق اصناف و روسای اتحادیه های صنفی به واسطه همراهی در اجرا و نظارت بر رعایت ‏دستورالعمل های بهداشتی، اظهارکرد: در راستای اجرای دقیق طرح “جامع مدیریت هوشمند محدودیت ‏های کرونایی ” که از اول آذر ماه در سراسر کشور و به تبع آن در ملایر اجرا می شود، افزون بر ‏نظارت بر واحدهای صنفی، ادارات، بانک ها و دستگاه های اجرایی نیز از نظر رعایت دستورالعمل ‏های بهداشتی رصد می شوند.

وی با بیان اینکه ادارات و بانک های متخلف همچون دیگر بخش ها پلمب خواهند شد، اظهارکرد: ‏هیچگونه اغماضی در کار نیست و با مدیران متخلف برخورد شدید صورت می گیرد که شامل انفصال ‏چند ماهه از کار و حتی جریمه نقدی است.

ولدی افزود: در ادامه احرای طرح متناسب با کاهش شمار مبتلایان، قربانیان و تعداد بستری های ‏ویروس کرونا در هر شهرستان، محدودیت های صنفی و شغلی همان شهرستان نیز کاهش خواهند یافت.

فرماندار ملایر تصریح کرد: عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی عده ای از افراد سبب شد ‏دولت برای پیشگیری از خسارات بیشتر و از دست رفتن جان مردم، گردهمایی های مذهبی و فعالیت ‏های اجتماعی، اقتصادی و برخی اصناف را تعطیل کند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا مقام معظم رهبری، با آن جایگاه والای معنوی و به عنوان ولی امر ‏مسلمین جهان، کلیه برنامه ها و مراسمات خود را تعطیل کرده اند تا به مردم این پیام را بدهند که همه ‏اقشار دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

ولدی با تأکید بر لزوم برگزار نشدن مراسم عزا، عروسی، جشن ها، تجمع ها و گردهمایی ها خانوادگی، ‏گفت: برگزاری این دست مراسم لطمات جبران ناپذیری بر خانواده ها وارد می کند و آمار مرگ و میر ‏قطعا افزایش می یابد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از همارهی اصناف در مقابله با کرونا، گفت: ‏فعالان این حوزه همچون زمان جنگ، خود و خانواده شان در عرصه خدمت و ایثار حضور دارند.

ولدی اظهارکرد: این بیماری نیز حتما می گذرد، اما برخی مردانه ایستاده اند و برخی دیگر مشکلات ‏مردم را فرصتی برای افزایش ثروت های نامشروع خود قلمداد می کنند، اینجاست که تفاوت ها و ‏جایگاه ها مشخص می شود.

فرماندار ملایر با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه از مساعدت مالی به برخی مشاغل ‏آسیب پذیر همچون کارگران فصلی، دستفروشان و زباله گردهایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی ‏نیستند، خبر داد و گفت: طبق دستور نهاد ریاست جمهوری با معرفی و رصدهای صورت گرفته از ‏سوی اداره کار و امور اجتماعی و شهرداری، مبالغی به حساب این افراد واریز می شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن