اجتماعی

مجمع خیرین سلامت ملایر پیشگام در امور عام المنفعه و درمان بیماران نیازمند

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر، گفت: مجمع خیرین سلامت شهرستان ملایر به عنوان یک نهاد مردمی، غیرسیاسی و غیر دولتی جهت دریافت خیرات، صدقات و نذورات و صرف آنها در راستای اهداف خیرخواهانه آمادگی دارد.

دکتر عباس آذرهمایون در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: خیرین سلامت یکی از نهادهای خودجوش مردمی است که بر مبنای نیت خیر افراد خیر نیک اندیش شکل گرفته است، سلامت موضوع مهمی در جامعه بوده و هدف از تشکیل مجمع خیرین سلامت پرکردن خلاءهای موجود در حوزه سلامت است.

وی اظهارکرد: کمک به بیماران سخت درمان(سرطانی) نیازمند، خرید تجهیزات پزشکی برای مراکز بهداشتی و درمانی، احداث، تعمییر و تکمیل مراکز بهداشتی و درمانی، تهیه وسایل حفاظتی و پیشگیری از ویروس کرونا از جمله تهیه ماسک، مواد ضدعفونی، کپسول اکسیژن و تهیه سبد کالا برای بیماران نیازمند، در اولویت کاری ما قرار دارد.

آذرهمایون از واریز حدود 30 میلیون تومان مساعدت مالی خیرین به بیماران سرطانی طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: فعالان این حوزه در راستای کاهش آلام نیازمندان همچنان تلاش می کنند.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر، به فعالیت های مجمع خیرین سلامت ملایر در آبان ماه اشاره و خاطرنشان کرد: 31 میلیون تومان از سوی خیرین شامل پروین مهدیان به نیابت از شادروان حاج محمود تویسرکانی و زهرا فرجی به نیابت از شادروان حاج حسن رضا فرجی و شادروان حاجیه خانم سکینه مومنی به نیابت از شادروان حاج یعقوب مومنی، برای تهیه تجهیزات پزشکی، واریز شد.

وی به مساعدت مالی خیرین به مبلغ 21 میلیون تومان به منظور تهیه کپسول اکسیژن، واریز 2 میلیون تومان جهت ذبح گوسفند، واریز 3 میلیون تومان برای تهیه سبد کالا مشارکت های مربوط به قلک ها و واریزی به منظور مبارزه با کرونا به مبلغ 600 هزار تومان، در طول یک ماه گذشته اشاره کرد.

آذرهمایون در رابطه با عملکرد واحد مددکاری با بیان اینکه در آبان ماه 72 بیمار نیازمند به مجمع خیرین مراجعه کردند، گفت: 13 بیمار نیازمند به پزشک، آزمایشگاه و سونوگرافی معرفی شدند.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر به مساعدت 3 میلیون تومان بابت پرتودرمانی و شیمی درمانی 2 بیمار نیازمند و پرداخت مبلغ 6 میلوین و 500 هزار تومان کمک هزینه تهیه دارو به 7 بیمار نیازمند اشاره کرد و افزود: همچنین مبلغ 3 میلیون تومان کمک هزینه ایاب و ذهاب به بیماران برای انجام پرتودرمانی پرداخت شد.

آذرهمایون با بیان اینکه در طول ماهی گه گذشت وسایل توانبخشی شامل کپسول اکسیژن، ویلچر، واکر، تشک مواج، ساکشن، در اختیار 36 بیمار نیازمند قرار داده شد، اظهارکرد: 5 میلیون تومان وام قرض الحسنه نیز به یک بیمار نیازمند اعطا شد.

وی بیان کرد: تهیه ایزی لایف برای سه بیمار نیازمند، تهیه سیسمونی برای خانواده بیمار نیازمند و تهیه جهیزیه برای خانواده بیمار نیازمند سرطانی، از دیگر اقدامات ما در طول آبان ماه بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در بحث تجهیزات پزشکی نیز خیرین حوزه سلامت ملایر پای کار بودند، گفت: اهدای یک دستگاه کپسول اکسیژن به نیابت از شادروان حاج حسین حیدری فر، اهدای یک دستگاه کپسول اکسیژن از طرف اشرف السادات زگردی، اهدای یک دستگاه کپسول اکسیژن از طرف دکتر اصغر هندی، اهدای یک عدد واکر چرخ دار از طرف حاج حبیب اله زرگران، اهدای یک دستگاه کپسول اکسیژن به نیابت از شادروان عزت السادات ذهبی حسینی،اهدای یک دستگاه کپسول اکسیژن به نیابت از شادروان ملک آراء فرخی، اهدای یک دستگاه کپسول اکسیژن به نیابت از شادروان حاج محمد حسین فرخی و تهیه 5 دستگاه کپسول اکسیژن از محل مساعدت جمعی از خیرین بزرگوار، در این بخش رقم خورد.

آذرهمایون به افتتاح بخش فیزیوتراپی بیمارستان امام حسین (ع ) به همت خیرین بزرگوار زنده یاد حاج محمد وکیلی، زنده یاد بتول جعفری و فاطمه جعفری و تجلیل از خیّر بزرگوار و بهره برداری از تجهیزات پزشکی و اداری بخش فیزیوتراپی اهدایی خانواده صالحی به نیابت از زنده یاد ثریا صالحی و تجلیل از خانواده خیّر اشاره کرد.

رئیس مجمع خیرین سلامت ملایر خاطرنشان کرد: در بحث فعالیت های مربوط به پیشگیری از ویروس کرونا، 10 هزار عدد ماسک به ارزش 7 میلیون تومان به منظور توزیع در بین بیماران نیازمند توسط خیرین تهیه شد.

وی به انجام خدمات پرستاری رایگان در منزل بیماران نیازمند اشاره کرد و افزود: در طول ماهی که گذشت جلسه کمیته تجهیزات پزشکی با حضور اعضا و تصمیم گیری در خصوص واریزی خیرین و بررسی نیازهای ضروری مراکز بهداشتی و درمانی برگزار و در خصوص پروژه های ساخت و ساز مراکز درمانی خیرین به ویژه پروژه هایی که در حال احداث هستند تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن