اجتماعی

کشف خودروي مسروقه، 30 دقيقه پس از سرقت

فرمانده انتظامي ملاير از کشف خودروي سواري مسروقه ، 30 دقيقه پس از وقوع سرقت در ملاير ‏خبر داد و گفت: به دنبال اعلام وقوع يک فقره سرقت خودروي سواري پرايد در ساعت 03:30 بامداد، ‏بلافاصله طرح مهار اجرا و ماموران گشت کلانتري 13 موفق مي شوند اين خودروي ربوده شده را ‏مشاهده و تعقيب کنند.

سرهنگ محمد باقر سلگي در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: بلافاصله با بکارگيري ‏شگردهاي پليس و در يک اقدام ضربتي اين خودرو توسط ماموران اين يگان متوقف و يک نفر سارق ‏دستگير مي شود و با تشکيل پرونده، متهم به همراه اموال مسروقه مکشوفه داخل خودرو مراجع ‏قضائی شد.

وی به پايان کار سارق اماکن خصوصي با کشف 5 فقره سرقت در ملاير اشاره و اظهارکرد: به دنبال ‏وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصي در شهر ملاير، اين موضوع به صورت ويژه در دستور کار ‏ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: با انجام 24 ساعت کار اطلاعاتي و تخصصي توسط ماموران اين پليس، ‏سرانجام مخفيگاه اين سارق مشخص و طي هماهنگي با دستگاه قضائي در يک عمليات ضربتي و ‏غافلگيرانه اين سارق سابقه دار دستگير و با تشکيل پرونده اين متهم تحويل مراجع قضائي شد.

فرمانده انتظامي ملاير با اشاره به حضور ميداني و هوشمندانه پليس در صحنه، افزود: با همکاري ‏دستگاه قضائي عرصه را براي وقوع اعمال مجرمانه تنگ کرده ايم و اين روند با جديت در دستور کار ‏ماموران قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم رعایت توصيه هاي انتظامي اجتماعي پليس از سوی ‏شهروندان، به منظور جلوگيري از سرقت اتومبيل و قطعات و لوازم داخل خودرو تأکید کرد.

سلگی با بیان اینکه افراد از نگهداري مدارک شناسايي در خودرو خودداری کنند، گفت: خودرو را در ‏پاركينگ عمومي و يا در مرکز شعاع ديد خود پارک کرده و از قرار دادن اشياي قيمتي و يا کيف دستي ‏بر روي صندلي و صندوق عقب خودداري شود.

وی با بیان اینکه بايد وسيله نقليه خود را به سيستم دزدگير مجهز کرده و براي پارک آن از پارکينگ ‏استفاده شود، افزود: به هنگام خروج از بانک نسبت به اطراف خود هوشيار بوده و دقت لازم را داشته ‏باشيد.

سلگی با اشاره به اینکه در صورتي که پس از اخذ وجه از بانک يا به همراه داشتن اشياي قيمتي، با ‏پنچري خودرو مواجه شديد، قبل از هرگونه اقدام اموال خود را در داخل خودرو قرار داده و درب ها را ‏قفل کنيد؛چراکه احتمال عمدي بودن اين اتفاق وجود دارد.

فرمانده انتظامي ملاير با تأکید بر اینکه بايد خودرو در مکان پرنور و در ديد خودتان پارک شود و ‏اشياي قيمتي و علي الخصوص وجه نقد درون آن قرار داده نشود، گفت: هنگام پارک خودرو در خيابان، ‏آن را زير نظر داشته باشيد و مرتب به آن سرکشي کنيد، هنگام خروج از قفل بودن درب ها و بالا بودن ‏شيشه ها مطمئن شده و از گذاشتن کيف بر روي صندلي خودداري کنيد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن