اجتماعی

آنفولانزا فوق حاد، دلیل تلف شدن پرندگان نبوده است

معاون فنی حفاظت محیط زیست استان همدان تلفات پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب‌های استان را ناشی از ابتلا به آنفولانزای فوق حادپرندگان ندانست.

مهدی صفی‌خانی در گفت وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با اشاره به تلف شدن تعداد قابل توجهی از پرندگان مهاجر به دلیل ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان در برخی از تالاب‌های کشور، بیان کرد: خوشبختانه از ابتدای ورود پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان، این سازمان با هماهنگی اداره کل دامپزشکی استان، به طور روزانه و مستمر نسبت به پایش پرندگان اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه شاهد تلفات تعدادی از پرندگان به‌دلیل خستگی ناشی از مهاجرت، تغذیه و یا بیماری بوده‌ایم، ادامه داد: خوشبختانه براساس آزمایشات اداره کل دامپزشکی استان تاکنون هیچ موردی از تلفات ثبت شده دربین پرندگان مربوط به ابتلا به آنفولانزای فوق حاد پرندگان نبوده است.

صفی‌خانی با اشاره به تلف شدن  251 پرنده بر اثر ابتلا به آنفولانزای فوق حادپرندگان در تالاب میقان استان مرکزی، اظهار کرد: به لحاظ همجواری استان همدان با چنین مناطقی، خطر ابتلا به این آنفولانزا در بین پرندگان وجود دارد؛ از این رو پایش روزانه محیط زیست با دامپزشکی همواره وجود دارد.

وی همچنین از وجود تعداد قابل توجه پرندگان مهاجر به تالاب آق‌گل خبرداد و افزود: خوشبختانه در سال جاری شاهد افزایش قابل توجه پرندگان مهاجر در این تالاب هستیم؛ از این رو اتعداد بالای تلفات نسبت به سال گذشته در صورت حضور تعداد بالای پرندگان در تالاب امری طبیعی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن