اقتصادی

احتمال تمدید مهلت ثبت نام وام کرونا

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی  استان همدان از احتمال تمدید مهلت ثبت نام وام یک میلیون تومانی کرونا خبرداد.

احمد توصیفیان در گفت و گو با پایگاه خبری همدان‌ آنلاین، با بیان اینکه امروز، 11 آذرماه آخرین مهلت ثبت نام وام کمک معیشتی کرونا به خانوارهای آسیب دیده است، عنوان کرد: باتوجه به استقبال مردم درسطح کشور احتمال تمدید مهلت ثبت نام وجود دارد؛ لازم به ذکر است متقاضیان می‌توانند با ارسال کدملی سرپرست خانوار به شماره 6369، برای دریافت این وام ثبت نام کنند.

وی در رابطه با شرایط اعطای وام یک میلیون تومانی، تصریح کرد: تنها افرادی که درآمد ثابتی نداشته و نسبت به دریافت وام پیشین اقدام کرده‌اند مجاز به ثبت نام هستند؛ شایان ذکر است این وام به کارمندان، بازنشتگاه و سایر افرادی که به‌هر دلیلی به طور ماهانه درآمد ثابت دارند تعلق نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: بازپس گیری این وام با سود 4 درصد، به صورت ماهانه از یارانه واریزی افراد واجد شرایط صورت خواهد بود.

توصیفیان در رابطه با کمک بلاعوض دولت در قالب ارسال ماهانه 100 هزار تومان به ازای تعداد خانوار، اظهار کرد: این کمک تنها ویژه افرادی است که 2 وام کمک معیشتی کرونا را دریافت کرده اند؛ لازم به ذکر است این کمک بلاعوض تا پایان سال اعتبار داشته و تعداد اعضای خانواده تا پایان فروردین ماه سالجاری ملاک دولت قرار دارد.

وی با تاکید براینکه تمامی پیام‌های مربوط به کمک هزینه معیشتی کرونا همواره با سرشماره v.refahبه متقاضیان ارسال می‌شود، اظهار کرد: خواهشا شهروندان نسبت به این موضوع هوشیار باشند و فریب افراد سودجو را دراین شرایط نخورند؛ ارسال پیامک تحت عنوان وام کرونا با هر سرشماره‌ای غیر از مورد مذکور کلاهبرداری بوده و رسمیت ندارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه درحال حاضر امکان ذکر تعداد افراد متقاضی به تفکیک استان‌ها وجود ندارد، افزود: در دوره قبل(وام کمک معیشتی فروردین ماه) 11 میلیون نفر تحت عنوان سرپرست خانوار و به‌دنبال آن 29 میلیون و 700 هزار فرد از این کمک معیشتی در سطح کشور بهره‌مند شدند.

توصیفیان در رابطه با تقویم وام 1 میلیون تومانی کرونا، گفت: این وام در 3 مرحله بررسی خواهد شد؛ مرحله نخست، که امروز ساعات پایانی خود را تحت عنوان ثبت نام متقاضیان طی می‌کند، 12 تا 19 آذرماه پایش داده در مرحله دوم و 20 الی 27 آذر ماه ارسال پیامک تایید به شماره سرپرست خانوار، 3 مرحله این وام هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن