اجتماعیسیاسی

نام‌نویسی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر ۲۰ اسفند آغاز می‌شود

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر گفت: انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی یک پشتوانه است و از هم اکنون باید بسترهای لازم را برای حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ مهیا کنیم.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین،حسین فارسی پنجشنبه ۱۳ آذر ماه،در نشست هماهنگی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ شوراهای اسلامی شهر و روستا، افزود: طبق اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، نام‌نویسی داوطلبان شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند و شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از روز دوشنبه ۱۶ فروردین سال آینده آغاز می‌شود.

وی اظهار کرد: بر این اساس داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند از ۲۰ اسفند تا ساعت ۱۸ روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند به مدت هفت روز برای ثبت‌نام خود در انتخابات ۱۴۰۰ اقدام کنند.

وی افزود: شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری نیز از صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین سال آینده به مدت هفت روز برای شرکت در انتخابات ۱۴۰۰ نام‌نویسی کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ملایر ادامه داد: بر اساس تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، داوطلبان باید هنگام ثبت‌نام گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، ارایه دهند.

فارسی بیان کرد: در این راستا داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها از تاریخ ۲۰ آذر و داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها از ۱۶ دی می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی،نسبت به دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اقدام کنند.

وی تاکید کرد: از هم اکنون شهرداران و بخشداران تابعه ملایر نسبت به نصب بنرهای اطلاع‌رسانی دریافت گواهی سوء پیشینه توسط داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز شنبه هفته آینده در سطح بخش‌ها، روستاهای بزرگ و شهرهای تابعه این شهرستان اقدام کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر با الزامی خواندن دریافت گواهی عدم سوء پیشنیه توسط داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا،گفت: دهیاران باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و تمامی موارد به خوبی رصد و اطلاع‌رسانی شود.

فارسی با مهم برشمردن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده،تاکید کرد: از هم اکنون باید شور انتخاباتی ایجاد شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن