اجتماعی

۹۷ معلول در ملایر تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند

رئیس اداره بهزیستی ملایر گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ ماه، به ۹۷ نفر از معلولان زیر پوشش این نهاد ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات در قالب وام ۵ تا ۷ ساله با کارمزد چهار درصد پرداخت شده است.

سید رضا حسینی در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: این وام‌ها در راستای اشتغالزایی در حوزه‌ خدماتی و تولیدی شامل خیاطی، قالیبافی، دامداری، زنبورداری، جوشکاری و نجاری بوده وبا توجه به تخصص و نیاز افراد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال معلولین نیز ۱۵ مددجو که از طریق کارفرمایی مشغول به کار شده‌اند بیمه هستند و بیمه آنها توسط کارفرما پرداخت می‌شود، اظهارکرد: هزینه بیمه این افراد به مدت پنج سال به حساب کارفرمایان از طریق بهزیستی واریز می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 4 مرکز شبانه ‌روزی و 3 مرکز روزانه زیر پوشش بهزیستی خدمات ارائه می‌دهند، گفت: این مراکز شامل مراکز شبانه‌روزی سالمندان حضرت علی(ع) با 100سالمند، مرکز سالمندان مهر مادر مختص بانوان سالمند در سامن با ۵۰ سالمند، مرکز نسیبه محل نگهداری معلولین ذهنی و مرکز آفتاب مختص بیماران مشکل روانی با ۹۰ نفر هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مراکز صبا، وصال و توانبخشی امید نیز به صورت روزانه در حوزه توانمندسازی معلولان و حرفه آموزی خدمات می‌دهند، افزود: امروزه معلولان در سطح جامعه در همه عرصه‌ها به خوبی ورد پیدا کرده‌اند و با اعتماد به نفس بالایی که دارند شاهد موفقیت آنها در همه زمینه‌ها هستیم.

رئیس اداره بهزیستی ملایر تعداد پرونده های توانبخشی در حوزه معلولین در بهزیستی ملایر را ۷ هزار و ۷۴۵ پرونده اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۵۵ نفر با هدفمندی مستمربگیر زیر پوشش این نهاد هستند و هزار و ۹۶۶ نفر نیز زیر پوشش بیمه بهزیستی و مابقی زیر پوشش بیمه سایر اقشار هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن