اجتماعی

گلایه نماینده مجلس از قیمت پایین سبزه در بازار

نماینده ملایر و عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان تعاون روستایی، مدیرعامل بانک کشاورزی و معاون حقوقی وزارت جهاد کشاورزی موضوع افت قیمت سبزه در بازار مطرح و دستورات خوبی در این زمینه صادر شد.

حجت الاسلام آزادی احد ‌خواه در گفت و گو با پایگاه خبری همدان آنلاین، افزود: در خصوص قیمت سبزه که هم اکنون در نازلترین قیمت است و موجب ضرر و زیان باغداران زحمتکش شده است، نامه ای مکتوب و گلایه تند خود را از مجموعه وزارت جهاد کشاورزی بیان داشتم که پیرو آن دیروز جلسه ای تشکیل و در همین نشست دستوری صادر شد تا سازمان تعاون روستایی با خرید سبزه نسبت به تعدیل بازار شرایط مناسبی را ایجاد کند.

وی اظهارکرد: همچنین در حوزه کمبود نیروی انسانی برای سازمان جهاد کشاورزی استان همدان و شهرستان ملایر و نیز توجه جدی به شعب بانک کشاورزی در سطح شهرستان درخواست های جداگانه ای مطرح شد که از جانب وزیر جهاد کشاورزی دستورات موثری اتخاذ و تدابیر لازم صورت پذیرفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه اظهارکرد: موضوع مالیات بر کشاورزان نقطه مقابل حمایت از آن هاست، نمی‌شود ما برای بیمه محصولات آنها تلاش کنیم، قیمت ها را به نفع کشاورز مصوب کنیم اما نهایتاً از آنان مالیات بگیریم.

آزادی‌ خواه افزود: وجود منابع عظیم آبی در کشور اما عدم پراکندگی مناسب، مشکلات کم آبی برای کشور را به وجود آورده است.

وی اظهارکرد: گاهی کشاورزان با مشکل نبود آب و از بین رفتن محصولات کشاورزی مواجه می‌شوند که بایستی محصولاتشان در مقابله با چنین حوادثی بیمه باشد تا نگرانی و دغدغه ای روی دوش کشاورز نباشد، یکی از عمده مسائل همین موضوع بیمه محصولات و زمین کشاورزی است که از عمده دلایل حمایت از آن ها محسوب می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن