اجتماعیسلامت و پزشکی

احتمال بروز جهش جدید در ویروس کووید-۱۹

سخنگو و مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان افزایش میزان تکثیر ویروس در داخل ریه و التهاب شدید این عضو بدن را جهش اخیر کرونا ویروس در کشور دانست.

دکتر محمدطاهری در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، جهش و تغییر شکل را ویژگی ذاتی کروناویروس خواند و افزود: احتمال جهش جدید این ویروس وجود دارد؛ درصورتی که جهش جدید از دسترس سیستم ایمنی خارج شود، ویروس جدید دچار پایداری شده و موج جدیدی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه افزایش میزان تکثیر ویروس در ریه، آخرین جهش کووید-۱۹ در ایران بوده است، عنوان کرد: فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا در آبان و اوایل آذرماه، همین جهش یعنی التهاب شدید ریه مبتلایان بوده که خوشبختانه کنترل شده است.

مدیرروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا همدان در رابطه با کرونا انگلیسی و آفریقای جنوبی نیز گفت: همانطور که گفته شد، جهش، جزء لاینفک این ویروس بوده و در صورت عدم شناخت، غیرقابل کنترل شده و موج جدیدی را به دنبال دارد؛ به‌دلیل عدم ورود کرونا انگلیسی به کشور نمی‌توان علائم آن دربین مردم را شناسایی و عنوان کرد.

طاهری با تاکید براینکه کاهش آمار مبتلایان و متوفیان کرونا نباید باعث غفلت شهروندان شود و موج چهارم را به‌همراه داشته باشد، اظهار کرد: به طور حتم تماس نزدیک و عدم استفاده از ماسک دو راه مهم ابتلا به این بیماری هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن