اجتماعی

مخدوش کردن پلاک خودرو، جرم است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ضمن هشدار به رانندگانی که پلاک خودرو را مخدوش می‌کنند گفت: این دسته از افراد به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

سرهنگ فرخ جمالی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، مطرح کرد: برخی از افراد برای تردد در ساعات ممنوعیت، پلاک خودرو را مخدوش می‌کنند که این اقدام جرم است و در صورت مشاهده پلیس با راننده برخورد قضایی و قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه همدان در وضعیت زرد قرار گرفته است اما همچنان محدودیت‌های شبانه برقرار بوده و هر خودرویی که در ساعات ممنوعیت تردد کند جریمه می‌شود.

سرهنگ جمالی توضیح داد: رانندگانی که در معابر اصلی و مرکز شهر تردد کنند قطعا توسط دوربین‌های کنترل نظارت و نیروی پلیس جریمه می‌شوند و پیام جریمه 3 تا 7 روز دیگر برای آنها ارسال می‌شود.

وی افزود: این تفکر که رانندگان در این ساعات جریمه نمی‌شوند اشتباه بوده و قطعا برخورد قانونی در انتظار افراد متخلف است.

لازم به ذکر است که برابرمقررات کسانی که پلاک وسیله نقلیه خودروی خود را مخدوش کرده باشند، حتماً به مقام قضایی معرفی می‌شوند و روند قانونی آن پیگیری می‌شود. برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، مخدوش کردن پلاک وسیله نقلیه، برای متخلف از ۶ ماه تا یک سال حبس در پی دارد

پوشش پلاک، جریمه ۶۰ هزار تومانی را در پی دارد و افزون بر اعمال قانون، هم خودرو توقیف می‌شود و هم فرد متخلف به مقام قضایی معرفی می‌شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن