سلامت و پزشکی

روند افزایشی تعداد مبتلایان به دیابت در استان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به کمبود انسولین در داروخانه‌های استان، گفت: انسولین بر اساس درخواست‌هایی که ثبت شده توزیع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، ایرج خدادادی ظهر یکشنبه ۲۱ دی ماه در جمع اصحاب رسانه، با بیان اینکه انسولین از لحاظ ارزبری گران‌ترین داروی وارداتی است، مطرح کرد: وزارت بهداشت هرماهه محموله‌هایی را وارد می‌کند و تعداد قابل توجهی انسولین در این ایام وارد کشور شده و در آینده نیز واردات انجام می‌شود.

.وی بابیان اینکه میزان انسولین توزیعی نسبت به سال قبل کاهش یافته است، عنوان کرد: متاسفانه این درحالیست که تعداد مبتلایان به دیابت در استان روند افزایشی دارد.

خدادادی با اشاره به انتخاب داروخانه‌های ویژه برای توزیع انسولین، اظهار کرد: داروخانه‌های منتخب استان به وزارت بهداشت معرفی شدند و انسولین‌های وارد شده در اختیار این داروخانه‌ها قرار می‌گیرد تا به دست بیمار واقعی برسد و دست قاچاقچیان دارو از این محموله‌ها کوتاه شود.

خدادادی با اشاره بر افزایش تحریم‌های ظالمانه دارویی، تصریح کرد: محدودیت در تولید داروهای داخلی نیز به دلیل واردات محدود مواد اولیه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه روزانه ۶۰۰ هزار ماسک سه‌لایه پزشکی دارای مجوز در استان همدان تولید می‌شود، اظهار کرد: همدان قابلیت صادرات ماسک را دارد و درحال حاضر به عنوان معین ۴ استان‌ دیگر در حال فعالیت است.

خدادادی تاکید کرد: هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تولید ماسک و مواد ضدعفونی در استان وجود ندارد و از لحاظ فرآورده‌های دارویی برای بیماران مبتلا به کرونا، ذخیره کافی وجود دارد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن