اقتصادی

یخ سرمایه گذاری در همدان از بین رفته است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان در رابطه با وضعیت سرمایه گذاری در استان، مطرح کرد:
درحال حاضر از وضعیت موجود راضی نیستیم اما باید دانست که یخ سرمایه گذاری در همدان ازبین رفته است.

به گزارش پایگاه خبری همدان‌آنلاین، سیدناصر محمودی صبح امروز، ۲۶ بهمن‌ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تاکید براینکه باتوجه به مشکلات موجود و تحریم‌های وضع شده در سالجاری به عنوان استان پیشرو در بخش سرمایه گذاری شناخته شده ایم، عنوان کرد: در بحث کسب و کار و رفع موانع موجود نیز، درسال‌جاری رتبه چهارم کشوری را کسب کرده ایم.

وی ادامه داد: در حوزه کسب و کار اولین استانی بودیم که در سال ۹۵، به صورت خودجوش کارگروه بهبود کسب و کار ءغاز و نسبت به حل و فصل مشکلات اخلال کننده کسب و کار اقدام کردیم.

محمودی ادامه داد: درهمین راستا ۲۶ مورد از قوانین و مقرراتی که مخل کسب و کار بودند شناسایی و به هئیت مقررات زدایی ارسال شد؛ لازم به ذکراست ازاین تعداد ۲ مورد پذیرش و بقیه هنوز ابلاغ نشده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با بیان اینکه در ۱ ماه آینده اتفاق مهمی دررابطه با سهام عدالت در استان صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: مقرر گردیده بود تا آزادسازی سهام عدالت در پروسه ۱۰ ساله انجام پذیرد که به دلایلی به تعویق افتاد؛ امسال این اتفاق توسط دولت با اجازه از رهبر انقلاب از اردیبهشت کلید خورد و از مردم درخواست شد تا خودشان ۲ روش مستقیم ویا غیرمستقیم اداره سهام عدلت را انتخاب کنند.

محمودی دررابطه با دو روش آزادساری سهام عدالت، تصریح کرد: روش مستقیم به معنای اخذ کد بورسی و مدیریت خرید و فروش توسط اشخاص است؛ تاکنون ۳۶ درصد مجموع سهامداران استان به تعداد ۱ میلیون و چهارصدهزار نفرن این روش را انتخاب کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در روش غیر مستقیم یا به صورت اتوماتیک ویا به شکل خودخواسته انتخاب شده و خرید و فروش توسط انتخاب نکردند شرکت‌های سرمایه گذاری اداره می‌شوند.

محمدی با اشاره به اینکه دولت فرصتی را برای مردم درنظر گرفت که خودشان روش‌های مدیریتی سهام عدالت را انتخاب کنند، اطهار کرد: اکثریت مردم روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند؛ لازم به ذکر است در این روش با انتخاب هیئت مدیره، این مقدار سهام اداره می‌شوند.

وی با تاکید بر اهمیت انتخاب مناسب اعضای هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری در بخش اداره سهام عدالت اشخاص، افزود: تا ۷ اسفند فرصت ثبت نام متقاضیان شرکت در انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه گذاری مجمع عمومی است، از این بین افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند در این انتخابات ثبت نام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان از سرمایه ۱۱ هزارمیلیارد تومانی در صندوق شرکت‌های سرمایه گذاری خبرداد و خاطرنشان کرد: با این مبلغ می‌توان میتوان اتفاقات بسیار خوبیورا در استان رقم زد؛ ازاین رو افراد صاحب صلاحیت میتوانند در این فرصت عضو هئیت مدیره شوند ضمن اینکه سالیانه باید به سهامداران سود پرداخت کنند.

محمودی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری مصوب این شرکت ترکیه‌ای در استان ۷۲ میلیون دلار بوده که فکر می‌کنم به ۱۰۰ میلیون دلار هم برسد، اظهار کرد: در سال های گذشته و امسال ۹ طرح با بیش از ۱۳۰۰ نفر اشتغالزایی با ۷۵ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سه طرح با بیش از ۹۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری مصوب در استان در حال پیگیری است و تاکنون چهار میلیون دلار جذب شده، ادامه داد: امسال مجوز سرمایه‌گذاری در زمینه فرنچ فرایز در شهرستان بهار با ۱۱ میلیون یورو سرمایه‌گذاری یک شرکت قطری صادر شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نماینده وزیر اقتصاد در استان همدان با اشاره به پیگیری جذب سه میلیون دلار توسط یک شرکت آلمانی در زمینه انرژی برق، تصریح کرد: نیروگاه ۷ مگاواتی با ۸.۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در حال پیگیری است.

محمودی با بیان اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان شناسایی شده است، یادآور شد: کار ماندگاری در دستور کار داریم که امیدواریم تأمین اعتبار شود به طوریکه اطلس سرمایه‌گذاری استان در دستور کار قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم به نتیجه برسانیم.شناسایی ۹۹ درصد اموال مازاد دولتی در همدان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با تأکید بر اینکه اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری در استان همدان انجام گرفته است، بیان کرد: یخ سرمایه‌گذاری در استان شکسته شده و امیدواریم با از بین رفتن تحریم‌ها اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.این مقام مسئول با اشاره به فروش املاک دستگاه‌های اداری، اظهار کرد: بیش از ۹۹ درصد از اموال دستگاه‌های اداری استان در سامانه سادا ثبت شده به‌طوریکه استان همدان استان اول در شناسایی اموال مازاد دولت است.

محمودی با تأکید بر اینکه تمامی اموال استان مستند شده است، تصریح کرد: اقتصاد و دارایی نخستین دستگاهی در استان بوده که اموال مازاد را به فروش رساند و سازمان ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، جهادکشاورزی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اولویت‌های فروش اموال مازاد هستند.

تأسیس رشته سرمایه‌گذاری در دانشگاه‌ها

وی با اشاره به اینکه تاکنون چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان املاک مازاد اقتصاد و دارایی به فروش رسیده است، گفت: سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان املاک مازاد استانداری به فروش رفته است، ۱۱ خانه در پشت بیمارستان بوعلی به مزایده گذاشته شد اما قیمت بالایی گذاشته شده بود و فروش نرفت که تا پایان سال مرحله دوم مزایده برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان با اشاره به تهاتر بدهی‌های دستگاه‌های دولتی و پیمانکاران، خاطرنشان کرد: ۹۲ میلیارد تومان تهاتر دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده و ۸۴ میلیارد تومان تهاتر دستگاه‌های دولتی در دست اقدام است.وی از تأسیس رشته سرمایه‎ گذاری در وزارت علوم خبر داد و گفت: سرفصل‌های رشته سرمایه‌گذاری با مشارکت دانشگاه بوعلی تهیه و به سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و وزارت علوم ارسال شده و این رشته تحت عنوان توسعه دانشگاه‌های کشور در وزارت علوم در حال پیگیری است که امیدواریم برای سال آینده در رشته‌های پذیرش دانشگاه بوعلی قرار بگیرد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن