اجتماعی

واکسیناسیون کرونا در بیمارستان های ملایر کلید خورد

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: همزمان با دیگر استان های کشور تزریق واکسن کووید 19 در این شهرستان با اولویت بندی اعلامی توسط وزارت بهداشت و درمان در بیمارستان امام حسین (ع)، مهر و دکتر غرضی به تعداد 60 نفر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، دکتر محسن ترکاشوند در جمع خبرنگاران، افزود: واکسن کووید-۱۹ در مرحله نخست طرح واکسیناسیون برای ۶۰ نفر از کادر درمان بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) سه بیمارستان مهر، امام حسین(ع) و دکتر غرضی شهرستان تزریق شد.

وی با بیان اینکه پس از گذشت چند روز، حال عمومی این افراد خوب است و هیچ عارضه جانبی در آنها مشاهده نشده است، ادامه داد: واکسیناسیون بر اساس اولویت ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه طرح واکسیناسیون کرونا از ۲۳ بهمن در شهرستان ملایر آغاز شده و کادر درمانی و پرسنل مراکز بهداشتی درگیر با کرونا به عنوان اولویت اول این واکسن را دریافت می کنند، تصریح کرد: واکسن کووید 19 در مراحل بعدی به افراد پرخطر، مسن بالایی ۶۵ سال و دارای بیماری‌های زمینه ‌ای تزریق می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه در حال حاضر این شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد، تأکید کرد: این شرایط بسیار شکننده است و بهبود این وضعیت به نحوه رفتار مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی بستگی دارد.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: علی رغم آغاز طرح واکسیناسیون علیه کووید-۱۹، انتظار داریم مردم به منظور پیشگیری از بروز پیک چهارم همه گیری کرونا و جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان و مرگ و میر، نسبت به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی حساسیت جدی داشته باشند و از رفت و آمدها و سفرهای غیر ضروری بپرهیزند، همچنین استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی در اولویت است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن