اجتماعیسلامت و پزشکی

کاهش تقاضا پلاسما درمانی در استان

مدیر کل سازمان انتقال خون همدان از کاهش تقاضای بیمارستان‌ها برای دریافت پلاسما بهبودیافتگان کروناویروس در راستای درمان بیماران مبتلا به کووید-19 خبرداد.

افشین محمدی در گفت‌وگو با پایگاه خبری همدان‌آنلاین، با بیان اینکه پلاسمادرمانی در روزهای ابتدایی بیماری کرونا به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن تاثیر گذار است، عنوان کرد: به دلایلی منطقی زیادی از جمله عدم مراجعه عمده بیماران مبتلا به کرونا از روزهای ابتدایی این بیماری به بیمارستان‌ها و تغییر روش درمانی، درخواست مراکز درمانی برای دریافت پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا کاهش چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به کاهش ذخایر خونی در برخی از استان‌های بزرگ ازجمله پایتخت، مطرح کرد: خوشبختانه در استان با کمبود ذخایر خونی مواجه نیستیم؛ لازم به ذکر است همدان بیش از 5 هزار واحد خون به استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گیلان ارسال کرده است.

محمدی وظیفه اصلی سازمان انتقال خون را تهییه پلاکت دانست و افزود: پلاکت همیشه همانند خون قابلیت ذخیره پذیری نداشته و از این جهت در برخی از مواقع در بیمارستان‌ها با مشکل مواجه می‌شویم؛ از این رو از همشهریان تقاضامندیم تا از اهدای خون به ویژه  در روزهای ابتدایی سال غافل نشوند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن