اجتماعی

نوروزی با رنگ و بوی کرونا اما همچنان سبز و خرم

در چشم برهم زدنی یک قرن گذشت و ما با سوغات منحوس و تلخ کرونا، بهار قرنی جدید و نوروز 1400 را آغاز کردیم به امید اینکه در سال نو، طاعون قرن رخت بربندد و جهان از لوث وجودش پاک شود.

به گزارش پایگاه خبری همدان آنلاین، سال 1399 با تمام سختی، مشقات و خاطرات تلخ و شیرینش به تاریخ پیوست و اکنون در آستانه قرنی نو، بهار را ورق می زنیم تا سرآغاز تغییر و تحولاتی شگرف باشد، ملایری ها نیز همچون سایر هموطنان مان در نقاط مختلف کشور، خود را برای سالی جدید آماده کردند.

پیشواز بهار با نصب المان‌های نوروزی

شهردار ملایر گفت: شهرداری در راستای ارتقای کیفیت منظر و هویت‌بخشی به فضاهای شهری، تقویت حال و هوای نوروزی در سطح شهر و اجرای طرح استقبال از بهار، اقدام به طراحی، ساخت و نصب بیش از50 المان مناسبتی کرده است.

حسین بابایی افزود: هر ساله در آستانه سال نو شهرداری تلاش می‌کند برنامه‌ریزی و اقدامات مناسبی در راستای زیباسازی، ارتقای کیفیت منظر و تقویت و شادابی حال و هوای نوروزی در شهر اجرا کند.

وی اظهارکرد: المان‌های نوروزی شامل 9 سِت هفت‌سین، بته جقه، انگشتر، دخترک و جعبه کادو، ست ماهی،  عینک، مرغ‌های رنگی، دعای تحویل سال، گلدان‌های رنگی، تخم‌مرغ‌های رنگی، گلدان‌های سنتی، المان نوری سیب، اسب نوری، اسب و کالسکه نوری، المان نوری درخت و بچه، تخم‌ مرغ‌های نورانی و المان‌ گلدان‌های گل هستند که به همت اداره سیما و منظر شهری سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری ساخته و نصب شده اند.

شهردار ملایر با بیان اینکه مجموعه اقدامات طرح استقبال از بهار با هدف تغییر حال و هوای شهر برنامه‌ریزی شده اند، تصریح کرد: در این راستا، با توجه بیشتر به پاکیزگی شهر، آذین‌بندی وفضاسازی شهر با نصب 9000 متر ریسه الوان، تعویض پرچم‌های فرسوده، نصب بیش از 1000 عدد پرچم رنگی در سطح شهر، رنگ‌آمیزی 60000 متر از جداول سطح شهر و بازسازی و رنگ‌آمیزی المان‌های قدیمی در حال انجام است.

بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به انتشار ویروس کرونا، زیباسازی شهر می‌تواند در التیام بحران‌ها و آرامش بصری شهروندان نقش موثری داشته باشد و علاوه بر ایجاد پویایی و سرزندگی، پیامدهای مثبت روحی و فکری نیز برای آن ها به ارمغان آورد

توریع 1500 بسته کمک‌های معیشتی

به مناسبت اعیاد شعبانیه و سال نو 1500 بسته کمک‌های معیشتی در رزمایش کمک های مومنانه به همت سپاه ملایر توزیع شد.

ارزش هر بسته معیشتی ۳۵۰ هزار تومان است که به همت مرکز نیکوکاری ثارالله(هیئت رزمندگان اسلام) تامین شده است. همچنین در این مرحل زمایش کمک های مومنانه 4 کمک هزینه جهیزیه به ارزش 40 میلیون تومان تامین و در اختیار نیازمندان قرار داده می شود.

نظارت جدی بر اماکن تفریحی و گردشگری

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از نظارت ویژه بر اماکن تفریحی و گردشگری ملایر در ایام نوروز طبق برنامه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: ملایر دارای بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی و تفریحی و گردشگری است.

ابراهیم جلیلی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی ملایر در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است، ادامه داد: شهرستان با ظرفیت‌های ویژه‌ای که در حوزه گردشگری، فرهنگی، تفریحی و توریستی دارد، همه ساله برای استقبال از نوروز و پذیرایی از مسافران و گردشگران مهیا می ‌شد ، اما امسال با توجه به وضعیت موجود این برنامه‌ها را نخواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: با توجه به شیوع کرونا، ما توصیه به سفر نداریم و طبق چارچوب و قوانین ستاد مقابله با کرونا عمل می ‌کنیم.

جلیلی با اشاره به اینکه همه برنامه‌ های ما بر اساس اعلام ستاد ملی کروناست،  تأکید کرد: با این وجود اگر مسافرانی به ملایر وارد شوند ما مانند سال‌های گذشته برنامه استقبال از مسافران را نداریم.

وی با بیان اینکه در مکان ها و فضاهایی که باید نظارت داشته باشیم برنامه ‌‌ریزی لازم صورت گرفته است، اظهارکرد: در این زمینه ز مکان‌های اقامتی و تفریحی زیر پوشش میراث فرهنگی به شدت نظارت‌ها می شوند و مورد بازرسی قرار می گیرند.

تشدید بازرسی‌های دامپزشکی

رئیس اداره دامپزشکی ملایر نیز با اشاره به اجرای طرح نوروزی تا پانزدهم فروردین ماه، گفت: در این طرح بازرسی‌های دامپزشکی در سطح ملایر تشدید می‌شود.

ابراهیم نعمت ‌گرگانی افزود: در این زمینه دو اکیپ ثابت و سیار نظارت بر واحدهای عرضه مواد خام دامی و لبنی، واحدهای عرضه کننده گوشت و مرغ و رستوران ها، هتل‌ها‌ و مراکز تهیه غذا و… را برعهده دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به بحران کرونا، بازدیدها تشدید می‌شود، بر لزوم رعایت مباحث بهداشتی تأکید کرد و گفت: لبنیات و گوشت آلودگی ندارد و آلودگی‌ها به صورت محیطی است که به مردم توصیه می کنیم که بهداشت فردی را رعایت کنند تا از ابتلا به ویروس کرونا در امان باشند. 

رئیس اداره دامپزشکی ملایر توصیه کرد: شهروندان  به هیچ وجه مرغ‌های بدون بسته بندی خریداری نکنند و با توجه به ممنوعیت قطعه بندی مرغ با توجه به آلودگی‌های محیطی توجه بیشتری را به مباحث بهداشتی مرغ داشته باشند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه شهروندان بعد از خرید تخم مرغ حتما آن را در یخچال و در ظرف دربسته نگهدارند، اظهارکرد: کشتارگاه‌های گوشت و کشتارگاه های مرغ در ایام تعطیل، همچنان فعال هستند و مرغ به صورت گرم و منجمد در بازار عرضه می شود.

نعمت ‌گرگانی  با بیان اینکه مردم از خرید هر نوع آبزی، مرغ و گوشت‌های بدون هویت و مُهر خودداری کنند، افزود: در طرح نوروزی اکیپی متشکل از بازرسان، بازار فروش ماهیان قرمز و سایر آبزیان را رصد می ‌کند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن